Full version: Gissa knopparna...
Eva i Skåne
Vilka blommor tror ni det ska bli av dessa två? Egentligen inte svårt här bland så många kunniga, men kanske någon för fundera en stund smile.gif

[attachment=70861:048__480x640_.jpg]

[attachment=70862:045__480x640_.jpg]
Peztis
Ja, jag har då ingen aning men den övre är bekant.
Den undre ser ut att bli vacker!
Eva 33c
Riddarsporre och clematis integrifolia kanske ... ?
Eva i Skåne
Riddarsporre var rätt och vad gäller clematisen gör du mig tveksam unsure.gif
Integrifolia fick jag googla på och visst är den lik. Jag har fått den som stickling av styvklematis, men efter att ha googlat även på den är jag tveksam.
Jag har några bilder på mer utvecklade knoppar och utslagen blomma. Jag ska göra en ny tråd så får vår clematisguru Finn ge det rätta svaret.
Eva 33c
Styvklematis, C recta har vita blommor och helt andra knoppar och annat bladverk blir mycket större.
C integrifolia heter helbladig klematis på svenska. Jag har båda själv : )
Eva i Skåne
Tack Eva. Jag skapade en ny tråd under klätterväxter (även om denna klematisen inte klättrar) och Finn har svarat som du, så nu vet jag, dubbelt upp smile.gif Jag har aldrig googlat på dessa förr, men jag ser ju också att det inte stämde med styvklematis.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon