Full version: Nallar i utlandet?
Gossen Ruda
Ja, inte såna där bruna fyrfotingar utan bärbara telefoner. Hur funkar numren i utlandet? Jag har ringt till en snubbe som jag trodde var i Sverige men han svarade från en alptopp i Italien. Den vägen är det inga problem men om han skall ringa min nalle här i Sverige måste han väl slå landsnumret först? Även om jag skulle suttit på en annan alptopp i närheten måste han väl slå landsnumret först så att den lokala operatören vet att samtalet skall till en svensk mobil? Eller är jag helt ute och valsar?
hattstugan
Nääe du valsar inte!
Anma
+46 slår man först och så ska man ta bort första nollan i numret.
till exempel 070012345 blir +4670012345.
Jag har lagt in alla mina telefonnummer med landsnumret först, då kan jag vid behov ringa dem även från utlandet.
Gossen Ruda
Tack för svar, ett frågetecken utraderat. biggrin.gif Jaså, man kan även inom landet slå landsnumret. Det visste jag inte men eftersom man kan slå eget riktnummer borde det gå.
Anma
Ja, jag gör det i alla fall. biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon