Nu har jag rotat fram knölarna sedan förra sommaren och planterar dem nästa vecka! (är lite sent ute pga flytt, vill frakta så få krukor som möjligt)
Förra sommaren fick jag övervägande vita blommor och sent på säsongen fick jag också några få gula.
Jag tycker om de gula men de vita är jag inte superförtjust i, de är lite tråkiga. Helst av allt vill jag bara ha en salig röra av blandade färger gärna med övervikt åt de rosa.
Den satte fröer som jag tänker så också, även om det säkert är alldeles för sent. Skam den som ger sig!
Jag läste någonstans att det kan komma olika färger på en och samma knöl, betyder det att mina vita kan fortsätta få gula och kanske rosa?
Och vilken färg blir fröerna, blir de samma som den blomman de kom ifrån eller kan de bli något spännande helt galet?
Förra året slängde jag bara ner dem i en vanlig blomjord i en kruka som var alldeles för liten kan jag se nu. Ska jag göra något annorlunda i år? Vad vill den ha? Jag kan erbjuda massor av benmjöl och kanske lite ko på påse.