duo2010
24-06-2012, 15:40
Hej
Vad har hänt i vinter? Efter att i åratal ha plockat bort sniglar tyckte jag förra året att det var ovanligt lite mördare i trädgården. Skönt äntlige tänkte jag. Men i år! Massor och många många små. Förut har jag kört med ölfälla men efter att ha fått även drunknade möss i! var det inte så kul. Dessutom tar man ju livet av även pantrar och det vill jag ju inte sådet blir väl till att fortsätta plocka. Och få ont i ryggen! De äter ju t o m tomatplantor, trodde det var giftigt.
gunilla
Peppar, peppar, men i år har jag haft minst antal på de tre somrar vi bott här.... Sammanlagt har jag nog inte haft ihjäl mer än ett 50-tal, men ovanligt många har varit STORA, inte mycket smått här.
TROR det beror på att vi haft ganska torrt och inte speciellt varmt väder här nere. Bara de senaste dagarna som det verkligen blivit blött, innan har det liksom bara småskvätt. Och dessutom har det varigt ganska kallt, runt 18-20 dagtid och under 14 på nätterna.
Jag kör inte heller ölfällor, föredrar att vara selektiv i mitt dödande så jag inte har ihjäl något som inte ska dödas....