Full version: Olycka är...
Gossen Ruda
...exempelvis ett klämt finger. Igår skulle jag skruva bort ett skydd på röjsågen. Skruvarna satt som han med hornen. Stjärnskruvmejseln bara slant. Alltså tog jag en plattång för att använda på sexkanten. Gick skapligt med de tre första men jag slant på den sista. Istället nöp jag bort en skinnbit på 3x3 mm från vänster långfinger. Ont är bara förnamnet. Nåja, med ett papper virat omkring fingret lyckades jag lossa skruven. Fast att sen sätta fast ett plåster på en fingertopp med blodet flödande gick inte så med papperet virat omkring fingret och en bit plåster i andra handen gick jag bort till grannhuset där brorsan och svägerskan håller till. Hon kunde få dit plåstret när jag satt mig på golvet och höll handen så högt som möjligt för att stilla blodflödet. Men idag är det lugnt på blodflödessidan så jag klarar mig utan plåster. Skulle nog testat med en liten skiftnyckel istället... smile.gif
Eva i Skåne
Ajajaj, farligt att jobba på egen hand rolleyes.gif
*Stintan*
Jösses vad säger man... ja se karlar giggle.gif
gnon49
Kan också var en bränd hand (bara lite) som jag fick idag när jag torkade av gräsklipparen o kom åt den heta ljuddämparen. Ajaj vad det sved. Stoppade ner handen i dammen o höll den där en stund. Det hjälpte.
Eva i Skåne
Hur är det med fingret idag Ruda? Ingen amputering på gång väl? naughty.gif
Gossen Ruda
CITAT (Eva i Skåne @ 25-06-2012, 13:35) *
Hur är det med fingret idag Ruda? Ingen amputering på gång väl? naughty.gif

Nej, tror inte det. rolleyes.gif Lite vänliga tankar går dock bra. Det är bäst att försöka utan plåster, plåstret gör att såret inte torkar upp och det gör lite ont då. Bara det går att hålla rent. Det är fö samma finger som jag lyckades klippa bort en skinnbit från med en sekatör för några år sen. Det har läkt bra men det tog tid.
Eva i Skåne
Först plattång och sedan sekatör sad.gif Det fingret får du vara rädd om i fortsättningen. Helst de andra också trostar.gif
Huggorm
Jag är sådan att jag skadar mig på alla verktyg jag får tag på. I påskas var det vinkelslipen, och det blir ganska fula jack av den kan jag säga. Jag åkte in till akuten, men efter några timmars väntan tröttnade jag och åkte hem igen. Det var ju svullet och "gapade", så jag tänkte att det blir väll ett enormt ärr, men det drog ihop sig när det läkte. Det läkte ganska fort fram till att det blev så bra att jag kunde börja använda handen igen, efter det så läkte det enormt sakta rolleyes.gif
malcolm
Olycka för mig är att drabbas av två strokes, få dubbelseende, drabbas av ansiktsförlamning i januari och en gång till nu. Olyckor med maskiner och verktuýg har jag varit förskonad från ett tag men det beror mest på att jag inte kan hantera dylika saker just nu pga. de andra "åkommorna" annars har det gått åt en del plåster här också och det räckar mad att man tar fram verktygslådan till bilen så börjar knogarna blöda,
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon