Jennyirene
Jag har en vit Oleander, uppstammad, ganska stor, den är nog 1,5 meter hög nu inkl kronan, hälften av höjden är kronan. Den har blivit ganska gles och det kanske är dags att beskära den för att få den tätare. Eller hur gör man med dessa fina träd? Jag köpte en ny liten Oleander nu och den är jättetät i bladen och så kommer blommorna direkt i anslutning till bladen. Mitt gamla träd ser mer ut som några blad....6 cm ngr blad till....6 cm och lite knoppar. Jag har lyckats övervintra den inomhus två vintrar.
CillaM
Jag klippte ner mammas oleander rejält för några år sedan o formbeskar det. Det mådde det verkligen bra av och året därefter gav det en överdådig blomning. Gick nästan inte att vara i växthuset då det doftade lite för mycket i kombination fukt. Glöm inte omplantering efter ett litet tag och sedan regelbunden gödsling smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon