Full version: Dawn
Kajsa

Dawn, tidig stor blommig, haft den i flera år men den har bara frusit ner, inte en blomma senare heller, men så i år efter en snäll vinter blev jag förvånad när den började blomma, jag började leta efter en liten etikett i grönskan, osäker på vad jag satt där ?
Så vi får se när den vill blomma nästa ggn, men lite för kallt här i zon 3 - 4.
En svensk klematis av Tage Lundell från 60 - talet, det gjorde mig glad.

Krolliljan
Vacker tummenupp.gif
Finn Klematis
Hej!

Det finns många i klippgrupp 2 som är vackra,
men köp inte bara med ögonen.

Finn
Kajsa
Det var med klematis som med rosorna jag ville testa många grupper och efter ett antal år ser man vilka som inte klarade min zon/trädgård och dom klenaste försvinner med åren. Tidiga stor blommiga finns inte längre på min " vill ha lista " av klematis.
Har dock två som glädjer mig varje år Ivan Olsson och The President. Ivan Olsson blommar dessutom lika bra senare av sommaren.
Finn Klematis
Hej Kajsa !

Jag vet att Du kan klematis och att Du vet begränsningarna
hoss klippgrupp 2. Det finns en del som är värda att odla,
främst dom som blommar rikligt på årsved.
Sedan tog jag, chansen när Du i samband med en vacker bild
talade om att den frös ner dom flesta vintrarna att uppmana
till att man skall ta reda på vad man köper.
Denna uppmaning var riktad till alla läsare.

Finn
Kajsa
Ingen fara Finn rose.gif Handelsträdgårdarna säljer så många klena tidiga sorter, men dom vill väl att vi snart ska komma tillbaka och köpa nytt, samma sak med alla klena rabattrosor.
Självklart ska man läsa på innan man handlar, men då måste man kanske köpa över nätet, inte så lätt när man står där i Handelsträdgården med lite information, tjusiga blommor och en del kan vara felmärkta.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon