Full version: Bortskänkes
Ti bee
och inte under säljes/köpes. Hoppas ingen misstycker! smile.gif

P g a frööverskott så ger jag bort till hugad spekulant:
2 kassar med osorterade fröer/fröer+växter, alltså "in the rough", med tillhörande växtdelar så att säga.
Hinner inte ta vara på det själv, har redan på tooook för mkt odlingar igång. rolleyes.gif
Jag tittade inte så jättenoga, men där finns i alla fall:
tigeröga mahogany midget
sibirisk hjärtstilla
olika malvor, bl a rosenmalva
massor av luktärter blandade sorter
solrosbuskar bl a teddybear
ryskt martorn
chili, röda och orangea småbuskar
lejongap
jaa, och en massa annat...

Det är dock inte sorterat eller namngivet alls, utan i en röra. Lite detektivarbete för den som gillar sånt alltså.
Om ingen vill nappa på frö-listan som den ser ut så kan jag inventera vidare, annars så vill jag bara bli av med dem, men tycker att det känns hårt att slänga allt.
Fröerna kan hämtas i Hammenhög, mellan Simrishamn och Ystad. Skåne alltså.
Någon som nappar? PM:a i så fall!
God odling till alla er frötokar!! smile.gif
Ti bee
Hupp! Så blev hela rasket tjingat! Skönt, för det skulle ha varit svååååårt att slänga så mycket fröer! Jag hade säkert haft dem kvar i 10 år eller så, bara inte haft hjärta... rolleyes.gif smile.gif
Zappa
Jag antar att allt har gått redan ?? unsure.gif
Ti bee
Joo, kassarna har tyvärr bytt ägare. smile.gif Var det något speciellt du var intresserad av så kan jag kika efter om jag har lösa fröer kvar?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon