Gossen Ruda
Betalades ut igår. 393 000 plus div sparade semesterdagar mm blev tillsammans 412 000. Ut betalades 193 000 och skatteverket fick 219 000. biggrin.gif Nåja, det går tydligen att dela upp på flera år så det blir till att kontakta skatteverket, eller vet någon hur man gör?
Gita
CITAT (Gossen Ruda @ 26-06-2012, 18:44) *
Betalades ut igår. 393 000 plus div sparade semesterdagar mm blev tillsammans 412 000. Ut betalades 193 000 och skatteverket fick 219 000. biggrin.gif Nåja, det går tydligen att dela upp på flera år så det blir till att kontakta skatteverket, eller vet någon hur man gör?

Oj, jag har fått för mig att Du gillar världens högsta skattetryck. Ju högre skatter desto bättre! Kanhända att jag tagit fel.
Gita
Anma
När jag fick mitt så delades det upp på 7 år, alla de år jag varit anställd i företaget. Skatten minskade betydligt.

http://www.skatteverket.se/privat/skatter/...8bc8000518.html
Gossen Ruda
Fel där också.
Red Top
CITAT (Gita @ 26-06-2012, 19:06) *
Oj, jag har fått för mig att Du gillar världens högsta skattetryck. Ju högre skatter desto bättre! Kanhända att jag tagit fel.
Gita

Och du säger att du inte provocerar???
Gossen Ruda
CITAT (Red Top @ 27-06-2012, 19:57) *

Det är väl nästan det enda hon gör så jag har slutat besvara henne.
Red Top
CITAT (Gossen Ruda @ 27-06-2012, 19:59) *
Det är väl nästan det enda hon gör så jag har slutat besvara henne.

Ok! Då ska jag också fortsätta med det. Glömde sätta mig på händerna.[attachment=70994:giggle__2_.gif]
Gita
CITAT (Red Top @ 27-06-2012, 19:57) *

Vem har sagt att jag inte provocerar, så klart jag gör det ibland.
Men visst blir det lite roligt när man upprörs av t.ex. jobbskatteavdraget som ger lite mer i plånboken främst till
låg- och medelinkomsttagare eller av t.ex rutavdragen som ger vanliga människor möjlighet att köpa lite avlastning för att senare beklaga sig när vårt "utmärkta" skattesystem drabbar en själv
Gita.
Huggorm
Jag trodde det fungerade så i Muteborg att man betalade en liten slant till handläggaren på skattekontoret och så sänktes skattesatsen?
Gita
CITAT (Huggorm @ 27-06-2012, 20:27) *
Jag trodde det fungerade så i Muteborg att man betalade en liten slant till handläggaren på skattekontoret och så sänktes skattesatsen?

Fast det beror kanske på var i hierarkin man befinner sig, kanske inte fungerar för småfolket. Troligen måste man ta sig in i cirkeln runt "starke man" (eller hans dotter) för sådana fördelar.
Gita
gnon49
Ja så häftigt är det ju inte att betala skatt så över hälften går till Borg. Men skattemyndigheten vet säkert hur man slipper skatt på ett bräde.
Anma
CITAT (Anma @ 26-06-2012, 19:08) *
När jag fick mitt så delades det upp på 7 år, alla de år jag varit anställd i företaget. Skatten minskade betydligt.

http://www.skatteverket.se/privat/skatter/...8bc8000518.html

Vet inte om du såg min länk, gossen.
Bengalow
Du ska inte skriva till Odla om detta problemet - då får du bara värdelösa, idiotiska svar från t.ex. Gita.
Ring eller skriv till skatteverket. Dom är mycket duktiga på att ge råd, inte bara sådana som ger plus i egna kassan...
Gita
CITAT (Bengalow @ 27-06-2012, 21:53) *
Du ska inte skriva till Odla om detta problemet - då får du bara värdelösa, idiotiska svar från t.ex. Gita.
Ring eller skriv till skatteverket. Dom är mycket duktiga på att ge råd, inte bara sådana som ger plus i egna kassan...

O ja, jag gillar dig också! Du är ju din vana trogen alltid lika charmerande.
Gita
Bengalow
Vaffan, har du fått en blomma på din enda pelargon/Flitiga Lisa? Den som säkert är anledningen till ditt medlemskap här!
Men den dör snart i din sura omgivning...
Peztis
Jeeeze... vilken vändning en tråd kan ta!

Kul att du fått ut pengar, Ruda, men visst känns det surt när så mycket försvinner!

Ta och ring Skatteverket och hoppas du får tag i rätt person!
Gita
CITAT (Bengalow @ 28-06-2012, 21:00) *
Vaffan, har du fått en blomma på din enda pelargon/Flitiga Lisa? Den som säkert är anledningen till ditt medlemskap här!
Men den dör snart i din sura omgivning...

Som sagt, intelligent och charmerande!!
Och min trädgård, vet du vad, är ett prunkande paradis. Speciellt nu sedan RUT tar hand om grovjobbet och jag själv ägnar mig åt finliret.
Gita
Gossen Ruda
Bengalow hade rätt. Lägg av med det politiska käbblet och propagandan alla, tråden handlade om avgångsvederlaget. Där har jag fått svar och det får räcka så.
Lady Hamilton
Ja jag har tyvärr inget annat råd att ge än att kontakat skatteverket. Åkte på en REJÄL bakskatt i år p g a att jag inte kollade upp hur det fungerar när jag fick rejält med pengar i fjol. Nu har jag "överlevt" även detta men det är ändå inget som jag önskar någon annan. Alla har ju p g a av våran nuvarande regering inte någon som hellst möjlighet att spara undan en slant för ev. framtida behov.

Jag gillar att betala skatt men inte mer än " nödvändigt" giggle.gif
Gita
CITAT (Lady Hamilton @ 30-06-2012, 18:58) *
Ja jag har tyvärr inget annat råd att ge än att kontakat skatteverket. Åkte på en REJÄL bakskatt i år p g a att jag inte kollade upp hur det fungerar när jag fick rejält med pengar i fjol. Nu har jag "överlevt" även detta men det är ändå inget som jag önskar någon annan. Alla har ju p g a av våran nuvarande regering inte någon som hellst möjlighet att spara undan en slant för ev. framtida behov.

Tack vare vår nuvarande regering har väl de allra flesta (som arbetar) en betydligt större chans att spara en slant för ev. framtida behov.
Gita

CITAT (Gossen Ruda @ 29-06-2012, 13:20) *
Bengalow hade rätt. Lägg av med det politiska käbblet och propagandan alla, tråden handlade om avgångsvederlaget. Där har jag fått svar och det får räcka så.

Sen när är inte skatter politik?
gita
ninnisky
CITAT (Lady Hamilton @ 30-06-2012, 16:58) *

Hade du haft större möjlighet att spara om det hade varit en socialdemokratisk regering? I så fall skulle jag gärna vilja veta varför och varför du inte kan spara nu......
Har du fått restskatt så beror det säkerligen på att du tjänat/fått inkomster för mer än det du skattat för. Det finns skattesatser som gäller för oss alla.

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon