pepita13
27-06-2012, 12:44
För ca en månad sedan köpte jag 10 skott av tusenmoder på tradera, men bara ett klarade sej.. Och det är en tanig sak som kom upp, 5 cm har den vuxit och det är bara en klen pinne med några blad överst och 3 blad på pinnen.. Jag vet inte om den klarar sej eller om det bara är att kasta.. Hoppas någon vet vad jag ska göra!!
merlin68
27-06-2012, 14:42
Det där är ingen tusenmoder tyvärr!
pepita13
27-06-2012, 16:18
CITAT (merlin68 @ 27-06-2012, 15:42)

Det där är ingen tusenmoder tyvärr!
Va vad är det då? Jag köpte det som tusenmoder/livsblad på tradera.
Eva i Skåne
27-06-2012, 17:48
vad som är fel på din planta vet jag inte och inte heller om det är livsblad/tusenmoder eller inte. Googla och se på bilderna.
Bladformen kan vara olika, men det ska vara tjocka "köttiga" blad och det ser inte riktigt ut så på din bild. Det brukar vara robusta plantor.
Skicka ny skarpare bild när plantan har växt lite mer. Definitivt så är det ingen tusenmoder. Googla på den så får du se... Tusenmoder är en fetblasväxt.
Detta kan vara vad som helst, syns dåligt när den är så liten.
Ledsamt om du blivit lurad på Tradera. Eller vad kan det vara för annat fel som du råkat ut för? Borde kunna gå att överklaga.
pepita13
27-06-2012, 18:51
Ja det var ju inte kul att jag blev lurad på min blomma.. jag tycker den ser så klen ut så jag tyckte det var lite konstigt. Men jag ska ta en bättre bild sedan, jag ska låta den växa lite så får vi se vad det kan bli. Men

för alla svar
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.