Borde väl ta och införskaffa lite automatbevattning till växthuset så man slipper vattna med slang varje dag!
Jag har inte dragit ut någon slag dit men förberett lite för det, är dock inte färdig och vet inte när jag blir det heller.
Funderar dock på droppslangar och andra varianter som finns på Plantagen. Har en några presentkort där som jag tänkte använda så därför blir ju urvalet begränsat till deras sortiment.
Skulle det funka att skaffa en stor regntunna med pip och sätta en slang i denna? För att det ska bli lite självtryck borde den väl komma upp en bit - hur högt och hur ska man palla upp den? Lecablock?
De har ju dessa bevattningsset, typ denna eller denna. Och så finns det ju en droppslang.
Tänkte att om man ställer in regnvattentunnan och fyller den med vattenslang och sedan sätter på någon av de där bevattningssetten alt droppslang (med timer?), borde det inte funka?
Känner att jag måste komma till skott med detta så att det är utprövat och fungerande till semestern om några veckor.