ingaröbo
Hej!
Jag kan inte säga vad denna pelargon doftar men doften är som någon mild exotisk frukt, kanske melon eller ananas, svårt att precisera doften.
Bladen och stjälkarna känns lite kletiga men är inte det. Det lustiga med blomman är att den ser olika ut, särskilt pistillerna, kan det vara olika stadier av blomman?

Bifogar foton och har jag tur kanske någon kan hjälpa mig med identifiering.

[attachment=71014:ny.jpg]

[attachment=71015:ny1.jpg]

[attachment=71016:ny2.jpg]
ingaröbo
Är det ingen som har förslag på vilken pelargon jag har införskaffat?
Eva i Skåne

Pine tror jag. Så här såg min ut. Min har kanske lite mer färg, men det beror mycket på var dom står, sol och ljus.

[attachment=71144:Pine.JPG]
[attachment=71145:Pine_2.JPG]

Det finns andra också... eller om dom nu är samma....

p denticulatum har jag också haft, men har inget foto av blommorna. Det klibbiga stämmer dock väldigt bra på Pine

[attachment=71146:p_dentic...tum_blad.JPG]
p denticulatum
ingaröbo
CITAT (Eva i Skåne @ 04-07-2012, 20:15) *
Pine tror jag. Så här såg min ut. Min har kanske lite mer färg, men det beror mycket på var dom står, sol och ljus.
[attachment=71144:Pine.JPG]
[attachment=71145:Pine_2.JPG]

Det finns andra också... eller om dom nu är samma....
p denticulatum har jag också haft, men har inget foto av blommorna. Det klibbiga stämmer dock väldigt bra på Pine

[attachment=71146:p_dentic...tum_blad.JPG]
p denticulatum

Det verkar som om det kan vara rätt. Men vad doftar den egentligen? Hittar ingenstans om att den känns klibbig.
Pine, tack för hjälpen!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon