Jag är så gott som ny här på sidan!
I höstas så hyrde jag en kollonilott på 100kvm2..vilket känns jättekul..men jag vet inte riktigt hur jag ska bete mig..!

Jag har varit med och odlat på vårat sommarställe när jag var barn..och sedan även lite själv på balkongen och i krukor..men nu vet jag alltså inte riktigt hur jag ska börja!??

Bla så skulle jag vilja veta om man ska gödsla INNAN man börjar så och sätta potatis m.m?
Vad är bäst att gödsla med om man vill ha lite vackra blommor och potatis..köksörter m.m?
Sedan så hann jag bara gräva upp och vända på en 6:e del utav jorden i höstas.
Detta gör man för att jorden ska finfördelas och för att ogräsrötterna ska frysa och dö..om jag har förstått saken rätt???
Saken är den att min kollonilott från början var fullkomligt täckt utav upp till två meter högt ogräs och av lupiner..och 5/6 har jag alltså bara klippt ned i stort sätt..!

Nu när det varit plusgrader här i Stockholm ett tag så kanske man skulle kunna gräva upp och vända lite på resten av jorden för att hinna få samma effekt över hela kollonilotten till sommaren?
Tja..jag antar att jag har massor av fler frågor men just nu kan jag inte komma på fler..!
Skulle bli jätteglad om jag kunde få några svar!
Våriga hälsningar// Sophia