Full version: LIVET ÄR SLÖJD
silos
Namnet till min tråd fick jag från en internett sida:http://slojdnu.blogspot.se/

Det namnet gav mig många tankar om livet och hur vi människor beteer oss,hur vi "slöjda" våra liv,hurudana "verktyg" vi använder.

Är det med en hammare som vi slår på våra och varandras liv eller kan vi använda mjuka penslar som skapar kännslor av frid och skönhet!?

Verktygen finns många......

Mina verktyg är mina tankar,mina kännslor och mina ord och förritiden hamrare jag mycket och tutade i en STOR tuta! Numera använder jag mest mjuka penslar och mina ord vill jag måla vackra och rofyllda....

Orden kan tydligt visa vilka vertyg människor använder:silverklockor,mjuka penslar,yxor,skruvmejslar,tändstickor,färg,hammare,cykel......bara fantasin kan stoppa en människa!

Små barn har de bästa och vackraste vertygen!

Vilka vertyg har ni andra här?

ängsvädd
Fint skrivet. Jag kan dock inte beskriva vilka verktyg jag använder, men det är ganska mjuka verktyg för det mesta.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon