Full version: Hitta sångtexter
gammelnalle
Någon som känner till något forum för detta??? Vissa veckotidningar brukar ha frågor om detta, men nog finns det väl på nätet???

Utländska låtar har jag adresser till (åtminståne VAR man kan fråga...) men svenska "glömda" pärlor...????
Fenja
Gjorde just en sökning på www.google.se, markerade sidor på svenska och sökte på "sångtexter" och fick en massa träffar. Kanske du hittar det du söker där!
Mvh
Fenja
gammelnalle
CITAT (Fenja @ 22-03-2004, 22:41)
Gjorde just en sökning på www.google.se, markerade sidor på svenska och sökte på "sångtexter" och fick en massa träffar. Kanske du hittar det du söker där!
Mvh
Fenja

Bra försök!!! Men inte riktigt vad jag söker!!! OM du kollar på dessa sidor (jag har iofs inte kollat alla!!) så är det ganska speciella sånger.... (på gott och ont) jag söker mer en (gärna fler) site där man kan leta eftter speciella genrer.... Läsarsånger... Religiösa... skillingtryck.... första raden.. etc
Jag har själv ganska många sånger katalogiserade (bl.a efter titel och första rad....) men vill ha mer.... (vem vill inte det.....)
Fenja
En likadan sökning på "skillingtryck" ger massa träffar....?
biggrin.gif
Fenja
gammelnalle
CITAT (Fenja @ 22-03-2004, 23:45)
En likadan sökning på "skillingtryck" ger massa träffar....?
biggrin.gif
Fenja

Fenja!!! Du har iallafall försökt. Och kanske jag uttrycker mig fel....

Men om du vill snacka petunior...... skriver du väl inte "petunior" på google???? Du går troligtvis till odla.nu och hittar något som passar??? Eller????
Om jag vil ha tag i texten till "Kors på Idas grav" No big deal.... Men vad söker är ett FORUM!!!
unsure.gif huh.gif

inte nödvändigtvis för skillingtryck, visor ballader e.dyl..... men där jag hittar några som är lika knäpp som jag ... biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

och Fenja.... All heder åt ditt försök!!!!
*Felix matte*
Om det är gamla Läsarsånger du vill ha text till så hittar du många HÄR

Skillingtryck hittar du Här

Idag har jag spelat Aura lee biggrin.gif
gammelnalle
CITAT (Felix matte @ 23-03-2004, 22:09)

sorry men med min matte klarar jag inte detta!!!! tongue.gif tongue.gif tongue.gif
kanske är det min dator... men det verkar saknas nån bokstav...
eller åså överröstas den av ditt dragspelande....
huh.gif huh.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

man tack för försöket...
*Felix matte*
CITAT (gammelnalle @ 23-03-2004, 22:13)
CITAT (Felix matte @ 23-03-2004, 22:09)

sorry men med min matte klarar jag inte detta!!!! tongue.gif tongue.gif tongue.gif
kanske är det min dator... men det verkar saknas nån bokstav...
eller åså överröstas den av ditt dragspelande....
huh.gif huh.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

man tack för försöket...

Men jag har ju knappt rört i dragspelet idag... Orgeln har jag däremot klinkat på laugh.gif dock inte på högsta volym tongue.gif
Kanske hörde du munspelet som jag lekte med efter träningen.rolleyes.gif biggrin.gif

Läsarsångsidan ser ut att vara trög just nu, men du kan testa fler ggr. kanske får du fram den imorgon. Där finns massor av texter... men tyvärr ingen som var mig bekant.
Sylvia
Skulle denna länksamling kanske vara till hjälp:
Sångtextlänkar
Eller kanske denna: Folkmusik
gammelnalle
CITAT (Sylvia @ 23-03-2004, 22:29)
Skulle denna länksamling kanske vara till hjälp:
Sångtextlänkar
Eller kanske denna: Folkmusik

JAG bara VISSTE det!!!

HÄR finns folket som KAN!!!!!!!!! Det kvittar vad man frågar om... det måste inte vara "sången om odlaren" eller "Blomsterflickans klagan"....
"Vita rosor från Aten"..."En vit blomma till en blond flicka"....
Rostiga spikar går prexis lika bra som "Blommig falukorv"

Kunne ja skulle ja krama er....
*Felix matte*
CITAT (gammelnalle @ 23-03-2004, 22:36)

De e välan inge svårt biggrin.gif
gammelnalle
CITAT (Felix matte @ 23-03-2004, 22:44)
CITAT (gammelnalle @ 23-03-2004, 22:36)

De e välan inge svårt biggrin.gif

DEN har inte jag!!!!

biggrin.gif

NU JA!!!! heja Hugo utan O
pejori
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon