LKMM
I min nyanlagda rosenrabatt satte jag i våras vad den lokala handelsträdgården sålde till mig som två Karen Blixen, som jag tänkte skulle bli fint ihop med blålila Rhapsody in Blue och övriga rosa/violetta toner i samma rabatt.

Men all min spända förväntan har förbytts i djup besvikelse nu i dagarna. Båda "Karen Blixen"-rosorna har fått fina knoppar MEN som ser tydligt mörkröda ut! Vad är detta? Har jag fått fel sort? Låt gå för att knoppar och utvecklad blomma kan ha olika färg, men det verkar helt osannolikt att det skulle kunna bli en rent vit blomma av detta... Hur gör jag nu? Vad kan jag förvänta mig av handelsträdgården? Pengarna tillbaka och ersättningsrosor? Jag har verkligen ingen lust att plantera om det här, men rött, lila och rosa i samma rabatt känns inte särskilt lockande så jag antar att det är vad som måste till. :-(

Tror ni att jag måste byta ut all jord då också? De har ju trots allt bara stått i några månader än. Känner mig faktiskt jätteledsen, hade så sett fram emot den vita blomningen nu!
Ezereht
Du kan säkert få nya rosor, men troligen inte pengarna tillbaka och nya rosor.

Du kan bara lyfta upp dom du har, och sätta dit dom nya. Vattna. Du hinner nog få rosor i sommar ändå. Du behöver inte byta jorden eller så.
LKMM
OK, tack! Det låter ju som en liten tröst att jorden inte behöver bytas ut iaf...
svennis
Fick bild på K Blíxen igår o vit blev den.. slap.gif

blixen.JPG

LKMM
Haha, jaa, den ÄR ju så fin! Nu har jag iaf fått nya rosor från handelsträdgården (som jag HOPPAS är vita) och de röda fick jag behålla. Men om jag försöker flytta på dem nu så blir de nog inte så glada förstås ... :-(
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon