Full version: Busktomat
Tina s
Varför ska man inte tjuva busktomater? Vad händer om jag gör det?
andersen
CITAT (Tina s @ 04-07-2012, 00:32) *
Varför ska man inte tjuva busktomater? Vad händer om jag gör det?

Då får du inga tomater.Eller inte så många.
Tina s
CITAT (andersen @ 04-07-2012, 00:36) *
Då får du inga tomater.Eller inte så många.

Ok! Nu blev det lite jobbigt eftersom jag har olika sorters tomater och har blandat ihop dom.
Jultorpet
Vänta lite med att tjyva då, de som ska tjyvas mår nog mindre dåligt av att det inte görs än om man gör det på busktomaterna.
Många av busksorterna brukar sluta växa på höjden efter ett tag, toppskottet tar liksom bara slut, det blir en blomklase där bara, och det blir en massa tjyvar. Kanske går det att se då vilka som är busk- och vilka som är högväxande sorter.
HelénE
CITAT (Tina s @ 04-07-2012, 00:48) *
Ok! Nu blev det lite jobbigt eftersom jag har olika sorters tomater och har blandat ihop dom.

Haha, det har jag också gjort. Har odlat tomater i massa år och så i år så var det lite stressigt när jag plantera ut dem s de blev inte märkta och ja just nu ser de alla lika ut.

Låt bli att tjuva nån av dem, du märker nog inom nån månad vilka som är busk, för de växer inte så mycket på höjden, så får man tjuva de andra i efterhand istället.

Helén
Tina s
shy.gif Åh va bra nu blev det lite enklare, har haft med en liten hjälpreda när jag har planterat och vattnat. Men nu ska det nog ordna sig för det är några som blommar i toppen så att säga. thanks.gif rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon