BigDaddy
04-07-2012, 18:10
Har precis satt typ 12-15st sticklingar från svart mullbär. Ett par i vatten, ett par direkt på friland & resten i krukor. Tror ni idag är för sent på säsongen?
Sedan undrar jag också hur mkt av bladen jag ska ta bort? Frukten & kanske hälften av bladen har jag redan tagit veck, men behöver jag ta mer?
Ngt ytterligare jag bör tänka på?
Alexander-VG-zon3
04-07-2012, 19:31
Ha så du har 1-2bladpar per stickling, du behöver inte halvera dom. det är inte försent, tror det är ganska lagom tid. Men det går också ta på hösten och sätta direkt eller ta vintersticklingar som man sparar till våren eller sätter direkt inne. Mullbär rotar sig lika lätt som fikon. Kommer nog gå jätte bra.
BigDaddy
05-07-2012, 07:51
Ok det låter lovande. Jag misslyckades i fjol men så tog jag bara1-2st. Tror det var i mitten-slutet på augusti. De flesta nu har rätat på sig efter att de igår sloknade, känns bra. Jag vill så gärna ha dessa mullbär. Alla borde ha dem. Helt sagolikt goa bär i massor kommer de. Mullbär är klart mina favoriter. Varför är de inte vanligare?
Tack för hjälpen. Du är varmt välkommen att hälsa på när du är i Götet
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.