Carl

Äntligen var denna fråga löst. Undrar vilken moms sats dom ska använda sig av. Kanske reducerad moms som restauranger 12%. Har dom godkända kassa register?

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/ratt-til...ade_7323993.svd
Piccante
gäller RUT o ROT-avdrag???
andersen
CITAT (Carl @ 05-07-2012, 09:07) *
Äntligen var denna fråga löst. Undrar vilken moms sats dom ska använda sig av. Kanske reducerad moms som restauranger 12%. Har dom godkända kassa register?
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/ratt-til...ade_7323993.svd

Äntligen skiver du.... jag säjer tvärt om förbjud prostiuerade att sälja sina tjänster, det är ju märkligt att det är förbjudet att köpa sex men inte att sälja.
Gossen Ruda
CITAT (andersen @ 05-07-2012, 10:58) *
Äntligen skiver du.... jag säjer tvärt om förbjud prostiuerade att sälja sina tjänster, det är ju märkligt att det är förbjudet att köpa sex men inte att sälja.

Helt rätt fast tvärtom, gör det lagligt att både sälja och köpa och höj statusen på yrket.
gnon49
Ärligt talat. Förstår inte hur man ens vågar gå till en prostituerad med alla dess risker det medför. Du vet inte vad grytan innehåller som du stoppar "snorren" i.
andersen
CITAT (Gossen Ruda @ 05-07-2012, 11:43) *
Helt rätt fast tvärtom, gör det lagligt att både sälja och köpa och höj statusen på yrket.

Ja visst ja, du har ju ingen dotter.
Gossen Ruda
CITAT (andersen @ 05-07-2012, 13:16) *
Ja visst ja, du har ju ingen dotter.

Förstår inte vad det har med saken att göra? Ett eventuellt förbud skall helt enkelt ligga på individnivå.
Huggorm
Jag hörde ett inslag på norsk radio där det handlade om konsekvenserna av att förbjuda sexköp, men legalisera försäljningen, de tog ju efter sveriges exempel. Problemet var visst att alla "bra" kunder försvann, men de jobbiga som slogs, förnedrade osv. stannade kvar, de brydde sig inte om förbudet.
Carl

Vet inte riktigt hur det fungerar med F skattsedel. Måste man inte ha en deklarerad inkomst också för att få sjukpenning.
andersen
CITAT (Gossen Ruda @ 05-07-2012, 13:22) *
Förstår inte vad det har med saken att göra? Ett eventuellt förbud skall helt enkelt ligga på individnivå.

Jo det är ju mest vanligt med kvinliga prostiuerade och blir ju frågan vem vill se sin egen dotter i det träsket.
Gossen Ruda
CITAT (andersen @ 05-07-2012, 13:46) *
Jo det är ju mest vanligt med kvinliga prostiuerade och blir ju frågan vem vill se sin egen dotter i det träsket.

En uppfostringssak. Fö lär inga förbud hjälpa i praktiken, lagen har blivit ett slag i luften. Den synliga prostitutionen är bara en bråkdel av vad som förekommer.
malarmaster
CITAT (Carl @ 05-07-2012, 13:44) *
Vet inte riktigt hur det fungerar med F skattsedel. Måste man inte ha en deklarerad inkomst också för att få sjukpenning.

vad jag förstod genom radioinslaget så var de registrerade som egenföretagare med t.ex massage eller annan kroppsvård och betalade både skatt och egenavgifter och har då rätt till sociala förmåner.
Försäkringskassan har då bara att följa regelverket.
För övrigt ansluter jag mig till ruda,legalisera prostitution,följ danmarks exempel och låt de verka som företagare. däremot skall givetvis hallick verksamhet fortfarande vara förbjudet.
legalt eller inte,det kommer alltid att finnas,bättre då att låte det vara legalt och ha kontroll på verksamheten,både ur hälsosynpunkt och att utförarna får ekonomisk trygghet.
det är ju hur som helst bara en moralfråga,eller hur? ulf
Tapio
CITAT (Gossen Ruda @ 05-07-2012, 13:22) *

Halaj!

Den här är väldigt enkel.
Den som tycker att prostitution är helt ok måste också tycka att det är ok att ens dotter eller ens mor horar.
Allt annat är hyckleri.

//T
Aqvakul
CITAT (Tapio @ 05-07-2012, 20:35) *
Halaj!

Den här är väldigt enkel.
Den som tycker att prostitution är helt ok måste också tycka att det är ok att ens dotter eller ens mor horar.
Allt annat är hyckleri.

//T

Instämmer! tummenupp.gif
Huggorm
Det kommer väll bli mycket sjukfrånvaro på grund av klamydia, gonorré och liknande ohmy.gif
Gossen Ruda
Det går att skydda sig på olika sätt. Enligt gamla tidningsuppgifter finns det på bättre tyska bordeller två möjligheter till skydd, med kondom eller med kondom. (Jo, jag skrev rätt)
Carl

Den största gruppen inom prostitution är man man inte man kvinna. Men det talas inte mycket om den gruppen man man. Säkert därför att mannen alltid betraktas som förövare och kvinnan som den utnyttjande.
När 2 förövare har sex så blir liksom ingen drabbad. Bara har lite kul. Det är faktiskt otroligt att köpa sex är olagligt men att sälja sex är lagligt. I alla andra transaktioner av olaglig natur är både säljandet och köpandet olagligt.

Också märkligt när kvinnor köper sex av män så betraktas det som helt OK. Då finns det heller ingen part som utnytjas.
Männs sex resor till Thailand hemska. Kvinnors sex resor till Kenya helt OK.
Anki på Öland
CITAT (Carl @ 06-07-2012, 08:55) *
.......... Det är faktiskt otroligt att köpa sex är olagligt men att sälja sex är lagligt........

Borde man inte kunna åka fast för langning egentligen.... hon är ju behjälplig till en olaglig handling....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon