cymatics
Hej min zucchini har mått bra tills för nån dag sen
Fläckar, både vita och gula har uppstått på bladen. lägger upp några bilder.
Vad e det för fel? Vad kan jag göra åt det?

Mvh/Ellen
Bengalow
Sådana fläckar har jag alltid haft på mina Zucchini, genom 5-6 år, och jag tror inte att det påverkar växten öht. Det är bara att ignorera, såvida du inte odlar Zucchini för bladens skull...
Åsa, mälardalen zon 2
Första bilden visar ett helt normalt zucchiniblad många sorter har silvriga fläckar på bladen de SKA se ut så. Andra bilden kan ex. vara att allt inte varit optimalt för plantan men det är också OK när man odlar utomhus kan man inte styra väder, temperatur mm. titta på växterna i naturen de är sällan helt perfekta finns fläckar här och var på blad och liknande och det är helt normalt ändå.
cymatics
Tack båda. skönt då behöver jag inte oroa mig. första gången jag odlar zucchini nämligen så visste inte att fläckarna skulle vara där smile.gif.
Hade lite problem med bladlus på annan växt och nån bladsjukdom, så var orolig att den hade smittats.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon