Hej, är ny här på forumet och är även totalt ny på allt vad trädgård och växter heter.
Förra året planterade jag lite rosor utan eg veta ett dugg om varken sorterna eller plantering.
Jag planterade: New Dawn, Peer Gynt, Dornröschen och Peace.
Vet ju inte alls om hur det fungerar att plantera dessa sorter ihop, men gjort är gjort antar jag.
Just nu ser det inte klokt ut men jag hade ju inte förväntat mig så mycket.
Jag klippte ner dom i våras när knopparna brustit på björkarna.
Dornröschen har liksom en låååång gren med massor av rosor på. Det blev lite tungt så jag har stöttat upp den lite. Men nästan varje kvist med en ros på går av för att rosen är för stor och kvisten för klen. Jag vet inte vad jag gjort för fel riktigt. Jag gödslade i början på juni och ngt mer har jag inte gjort förutom vattnat när det behövs. Men Dornröschen har också en massa blad som blivit fula och fläckiga (jag nöp bort dom idag). Ska försöka bifoga en bild för att se om ngn vet vad det kan vara för något.
[attachment=71162:DSC00097.jpg]
Min new dawn har växt och ser fin ut, men (!) inte en enda knopp? Vet inte varför, någon som har några ideér?
Min Peer Gynt har några blad som liksom rullat ihop sig. Vad beror det på? Jag tog bort dom ihoprullade bladen.