asali
Jag har bla planterat brytböner (sånna som blir typ 2 m långa slingerväxter) och som nu fått gula blad. Dom står i och för sig i ganska små krukor men jag har gödselvattnat m nässelvatten flera gånger, kan de ändå vara så att dom har för lite näring? Bönor skapar ju lite sin egen näring också.
Samma symtom är de på chilin, de är en chili från förra året och som jag haft inne under vintern, den har vuxit sig riktigt stor nu och blommar för fullt och har gett en massa frukt men bladen är gula där med och den är omplanterad och gödselvattnade den med.
Ska jag vräka på mer gödsel tro?
Preussen
CITAT (asali @ 05-07-2012, 22:14) *
Jag har bla planterat brytböner (sånna som blir typ 2 m långa slingerväxter) och som nu fått gula blad. Dom står i och för sig i ganska små krukor men jag har gödselvattnat m nässelvatten flera gånger, kan de ändå vara så att dom har för lite näring? Bönor skapar ju lite sin egen näring också.
Samma symtom är de på chilin, de är en chili från förra året och som jag haft inne under vintern, den har vuxit sig riktigt stor nu och blommar för fullt och har gett en massa frukt men bladen är gula där med och den är omplanterad och gödselvattnade den med.
Ska jag vräka på mer gödsel tro?

Inte är det kvävebrist inte. Troligtvis har bönorna lite för mycket vätska eller brist spårämne.
asali
oj, för mycke vatten, ja jag har vattnat på rejält eftersom jag trott dom var torr och utan näring:), de kommer dessutom ingen blom heller vilket de gjort på de lågväxande bönorna, kanske de beror på samma sak.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon