kerstinh
Jag har köpt några buskar häggmispel (A. spicata) för att plantera en friväxande häck. Nu såg jag att jag av misstag har fått med en prakthäggmispel. Tyvärr har jag redan tagit bort alla etiketter från buskarna, så jag undrar om det finns någon chans att jag kan se vilken av buskarna som är prakthäggmispeln? Av de 8 buskar jag har, har 4 redan flera skott, så jag antar att de är vanliga häggmisplar (A. spicata), men hur är det med de andra? Jag tycker inte att jag ser någon större skillnad, men det kanske finns ändå? Det vore ju trevligt att kunna sätta den i kanten i så fall så att det inte blir helt konstigt.

Är jag förresten på rätt väg om jag tänker plantera häggmisplarna lika djupt som de står i krukan?
Cilla
CITAT (kerstinh @ 08-07-2012, 21:58) *
Är jag förresten på rätt väg om jag tänker plantera häggmisplarna lika djupt som de står i krukan?

Ja det är bra, och samtidigt att du gräver dike och inte enskilda planteringsgropar för dem. Om du väljer att gräva djupare än krukans höjd är det bra om häcken hamnar på liten kulle när du är klar, så att jorden kan sjunka ihop utan att plantorna hamnar i en svacka om ett år.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon