Full version: Korvreklam
Gossen Ruda
Det verkar vara nyhetstorka hos tidningarna förutom det faktum att många tycks kunna reta upp sig på det mesta, från korvreklam till musiksmak.

http://www.trelleborgsallehanda.se/skane/a...pp-kanslor.html
Azur
Hela det offentliga samtalet bygger på att man har folk som fabricerar kontroverser att låtsas bli upprörda över.
silos
Man ser det som man vill se!Jag blir bara hungrig nu!
malarmaster
rotfl.gif håller med silos,man ser vad man vill se...
vad får man för associationer om man byter ut kvinnohuvudet mot en man men behåller händerna?
är det godkänt? eller en maffig kille istället?
själv tänker jag först på korv men sedan kan man ju småle lite...
min korvkonsumtion påverkas dock inte av reklam,är jag sugen på korv köper jag det oavsett.
men roligt att det finns de som kan lägga energi på slikt trams,dessutom skattebetalt.
ulf
Gossen Ruda
CITAT (malarmaster @ 10-07-2012, 13:11) *
rotfl.gif håller med silos,man ser vad man vill se...
vad får man för associationer om man byter ut kvinnohuvudet mot en man men behåller händerna?
är det godkänt? eller en maffig kille istället?
själv tänker jag först på korv men sedan kan man ju småle lite...
min korvkonsumtion påverkas dock inte av reklam,är jag sugen på korv köper jag det oavsett.
men roligt att det finns de som kan lägga energi på slikt trams,dessutom skattebetalt.
ulf

Det finns urtråkiga människor utan tillstymmelse till humor, lustigt nog är de överrepresenterade bland genusfolket. laugh.gif
malarmaster
nu är tydligen korvskylten borttagen.frånsett ett ingrepp av den lokale kommunpampen© mot en företagare som försöker sig på rolig marknadsföring är väl ingen skada skedd.huruvida det är lagligt att en politiker har rätt att diktera reklam är väl däremot tveksamt,är reklamen stötande är det väl snarast ett polisärende.
för det kan väl knappast ha något med att göra att kommunen är simrishamn,feministiskt intiativs och kommunalpolitiker gudrun schymans fäste?
av döma av kommentarerna i aftonbladet tycker merparten detta är löjligt och tycker snarare att reklamen är rolig.det humorlösa och präktiga sverige visar ånyo sitt ansikte. Ulf
Eva i Skåne
Korvgubben har i alla fall fått kanonreklam, både tidningar och tv smile.gif
malcolm
Inte framgår det om det är den tjocka eller smala varianten av korv heller. naughty.gif
Hjortronsylt
Pervers bild tycker jag. Att associera kött/korv med mannens kön... Usch!
Red Top
CITAT (Hjortronsylt @ 11-07-2012, 14:12) *

Vem associerar med vad. Jag håller med Silos. Man ser vad man vill, så du kan behålla dina uppenbart snedvridna, erotiska fantasier för dig själv.

Hjortronsylt
CITAT (Red Top @ 11-07-2012, 15:32) *
Vem associerar med vad. Jag håller med Silos. Man ser vad man vill, så du kan behålla dina uppenbart snedvridna, erotiska fantasier för dig själv.

Är det inte väldigt uppenbart vad reklamen vill förmedla? duh.gif
Personlingen så bryr jag mig inte nämnvärt om reklamen som sådan. Jag bara framförde min åsikt, men det verkar ju vara totalt förbjudet enligt dig...
Tapio
CITAT (Hjortronsylt @ 11-07-2012, 14:12) *

Halaj!

Min fråga här är i hur många steg du tänker?
I steg ett ser man en kvinna som har slutit sina läppar kring korven.
Själv ser jag något lustfyllt, och jag tror inte att svenska folket som sitter i sina faluröda stugor med vita knutar anser att fellatio är perverst.
Men det där är ju lite individuellt, och om du tillhör pingströrelsen förstår jag dig.
I vissa kretsar anses det ju att sexets enda funktion är att avla barn och allt annat är synd.
En ejakulation så långt upp och nära livmodern som möjligt och sen får det vara bra. Alla extravaganser går fetbort.

Men om man tänker ett steg till=> hon kommer att bita av!
Nu framgår det ju inte om du är kvinna eller man, men om du är man förstår jag att du tycker att bilden är jobbig. Man kan ju få kastrationsångest för mindre!:
http://en.wikipedia.org/wiki/Castration_anxiety
men om du är kvinna blir det svårförklarigt (såvida ovanstående inte gäller).

Kan du förtydliga?

//T
Hjortronsylt
CITAT (Tapio @ 11-07-2012, 20:32) *
Halaj!

Min fråga här är i hur många steg du tänker?
I steg ett ser man en kvinna som har slutit sina läppar kring korven.
Själv ser jag något lustfyllt, och jag tror inte att svenska folket som sitter i sina faluröda stugor med vita knutar anser att fellatio är perverst.
Men det där är ju lite individuellt, och om du tillhör pingströrelsen förstår jag dig.
I vissa kretsar anses det ju att sexets enda funktion är att avla barn och allt annat är synd.
En ejakulation så långt upp och nära livmodern som möjligt och sen får det vara bra. Alla extravaganser går fetbort.

Men om man tänker ett steg till=> hon kommer att bita av!

Nu framgår det ju inte om du är kvinna eller man, men om du är man förstår jag att du tycker att bilden är jobbig. Man kan ju få kastrationsångest för mindre!:
http://en.wikipedia.org/wiki/Castration_anxiety
men om du är kvinna blir det svårförklarigt (såvida ovanstående inte gäller).

Kan du förtydliga?

//T

Bita av korven med läpparna? Tror knappast att det skulle gå med det läpptaget som syns på bilden laugh.gif
Hennes mun är formad på ett sådant sett som man har när man ska göra det skönt för killen. Fast jag antar du inte förstår dig på sådant om du nu inte skulle råka vara gay, eller att du aldrig fått dig en av******g. shy.gif
Kan även tillägga att jag är vegan. Så att förknippa kött med mannens kön är för mig bara äckligt. Hade korven istället varit t.ex. en gurka så hade jag bara tyckt reklamen varit kul. tongue.gif

Piccante
CITAT (Hjortronsylt @ 12-07-2012, 13:53) *
Bita av korven med läpparna? Tror knappast att det skulle gå med det läpptaget som syns på bilden laugh.gif
Hennes mun är formad på ett sådant sett som man har när man ska göra det skönt för killen. Fast jag antar du inte förstår dig på sådant om du nu inte skulle råka vara gay, eller att du aldrig fått dig en av******g. shy.gif
Kan även tillägga att jag är vegan. Så att förknippa kött med mannens kön är för mig bara äckligt. Hade korven istället varit t.ex. en gurka så hade jag bara tyckt reklamen varit kul. tongue.gif

Jag ser mest långa röda naglar som borrar sig in i brödet.... Tror inte det hade varit en hit om om en person med sådana naglar skulle förska tillfredställa någon man blush.gif
Hjortronsylt
CITAT (Markus_H @ 12-07-2012, 14:30) *
Jag ser mest långa röda naglar som borrar sig in i brödet.... Tror inte det hade varit en hit om om en person med sådana naglar skulle förska tillfredställa någon man blush.gif

För att citera tidigare inlägg: "Man ser det man vill se" wink.gif
Piccante
Jag tar inte illa upp av reklamen tycker bara den är lite billig o töntig, inte köper jag mer korv pga den. Undrar just hur reaktionerna hade blivit om det hade varit män i reklamen????

Red Top
CITAT (Markus_H @ 12-07-2012, 20:00) *
Jag tar inte illa upp av reklamen tycker bara den är lite billig o töntig, inte köper jag mer korv pga den. Undrar just hur reaktionerna hade blivit om det hade varit män i reklamen????

[attachment=71288:hilarious.gif]

Den är bra!

Men jag förstår inte varför han stoppat korven i fickan. [attachment=71289:goofywoman.gif]
Kryddan03
CITAT (Markus_H @ 12-07-2012, 20:00) *

g.gif Jag trodde att det var Felix ketchup som funkade till allt... whist.gif
Eva i Skåne
Vad har du i fickan Jan, är det en jättebanan... osv

whistling.gif
tomas99
det skall inte vara sådan reklam... tänk på barnen.
Gossen Ruda
CITAT (tomas99 @ 13-07-2012, 08:42) *
det skall inte vara sådan reklam... tänk på barnen.

Små barn fattar inte undermeningen, större barn som fattar skrattar nog åt det.
Hjortronsylt
CITAT (Gossen Ruda @ 13-07-2012, 10:00) *
Små barn fattar inte undermeningen, större barn som fattar skrattar nog åt det.

Och det säger du som är barnpsykolog...?

I övrigt gillade jag ketshupreklamen som ngn hade lagt upp. tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon