160kvm stort hus
23-03-2004, 08:47
Hej!
Nån som ska på mässan i år? Jag tänkte gå dit på fredagen, har tagit ledigt från jobbet.
De två andra åren har jag varit där på lördagar med min farmor ( rullstol )
Trångt.....
Så förra året sa farmor och jag att nästa år tar vi det på en vardag.
Tyvärr blev det inget nästa år för farmor ( snabb aggresiv cancer )
men jag ska försöka upprätthålla traditionen.
Vad ska ni titta på, vad är ni ute efter?
Själv ska jag titta på pelargoner, orchidéer ( stavning?? ) rosor och ev frukt träd, buskar osv.
Tips råd ideér? Bästa tiden att vara där?
Mvh G
Ja, nog verkar det vara en och annan bland forumisterna som ska till mässan. Jag ska dit på torsdagen, så då missar vi varann tyvärr.
Är ganska glad att det blir i början, har lite svårt för att trängas med folk.....Bäst att ha bekväma skor om man ska klara av sex timmars traskande...(Om du letar lite bland inläggen så finns det fler som skrivit om mässbesöket.)
kerstin z5-6
23-03-2004, 09:41
Jodå jag är där

vi ses:)
På torsdagen ska jag vara där, förhoppningsvis med några av mina trädgårdsintresserade grannar. Kommer att ta med mig foträta sandaler och fika, det är så uscligt dyrt att fika på Älvsjömässan. Så spar man några extra kronor som man kan spendera på växter istället...
Så är det fler som tar fika med sig så kanske vi syns över en kopp någonstans, om vi inte stöter på varandra vid någon monter.
Är man medlem i COOP så får man 30:- rabatt på inträdet såg jag. Finns kupong i tidningen.
/sollan
I vilken tidning?
Medlemstidningen Mersmak, finns vid kassorna på OBS och Konsum.
/sollan
evelina
23-03-2004, 12:21
CITAT (Iza @ 23-03-2004, 12:18)
I vilken tidning?

COOP har en tidning som heter Mersmak. Där finns det en kupong så man fick 30 kr rabatt på Mässan.
Åsa, mälardalen zon 2
23-03-2004, 12:21
Tror det är Mersmak som menas de hade rabattkuponger även förra året.
Jag har inte fått varken mersmak eller Hemträdgården än och de brukar ju ha rabattkuponger till mässan, hoppas åtminstone någon av dem kommer snart.
160kvm stort hus
23-03-2004, 12:55
Jag har för mig att mertro hade rabattkupong förra året oxå?
Och DN?
Eller har jag helt fel?
Och rullstolsbundna med förare får gå in gratis. Mässans policy.
Mvh G
Jag ska dit på lördag,rosor ska jag titta på,jag har rabattkupong i Allt om trädgård.Det blir spännande.
Renate
myskmadra
24-03-2004, 11:57
Fick hem nån tidning om mässan igår - nu blir jag ju jättesugen!
Hade bestämt för att inte gå, jag avskyr ju hårda golv och trängsel och att betala minst 50 kr (

)för kaffe i pappmugg.
Tjurig är jag och tvärvändningar kan jag göra. Så nu blir det mässan.
Är det nån som vet om Vildmarksmässan är i Älvsjö också? Den ska vara samma helg.
Japp, det är det dit sonen ska. Så han kör.
Renate
160kvm stort hus
24-03-2004, 13:35
Hej!
Jag ska till vildmarksmässan på lördag och ställa ut min hund.... spännande.
Och på fredagen ska jag vara där för blommornas skull.
Hoppas det blir bra mässor!!
Mvh G
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.