Full version: Björnbärsår i år!
merlin68
Såg precis att det blir ofantliga mängder björnbär i år! Har thornless evergreen och den sibiriska taggiga. Ska ta ett foto på dem senare idag, helt otroligt!!! Bor i zon 3-4 i Roslagen kanske jag bör tillägga. Hur ser det ut hos er, har ni också ett björnbärsår i år? Kanske beror det på all regn eller nåt......Hallonen verkar ju också ha ett mycket bra år.
silas
Samma här! Har en ynklig liten björnbärsplanta som förra året gav två stycken björnbär. Har precis tagit över trädgården och vill gärna tro att det är all kärlek jag öst över plantan som gett resultat, men sannolikt har vädret också med det hela att göra ... I år är den nämligen översållad med björnbär! smile.gif
Christa
Jag såg ett buskage med vilda björnbär häromdagen och där var också otroligt mycket kart. Hoppas det blir lite mer sol när dom skall mogna.
johan1983
Mina björnbärsbuskar har:

8 bär
6 bär
0 bär
0 bär

Vilket bra björnbärsår :-)
kerstinbern
Längre norrut kan det bli problem med mognaden, och frågan är vad de smakar med kallt väder, regn och lite sol!
mamamaggan
Har också mängder med bär eller rättare sagt kart. Det måste bli mer sol för att de ska kunna mogna .

Har " vanliga " tagiga björnbär som sprider sig enormt.
fvd
Jag har också got om björnbär men nte mer än vanligt. Jag plockar vilda björnbär ibland och det går fint att låta dem mogna på fönsterbrädan, Det kanske går med era också om de inte hinner mogna ?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon