anna_carolina
23-03-2004, 15:47
ska lagerblads träd ha vintervila????
Har du möjlighet att erbjuda vintervila i ett svalt, ljust utrymme så uppskattar Lagern det, men jag har min stående (liten planta) i köksfönstret året om.
Mvh
Fenja
anna_carolina
24-03-2004, 13:54
ok men ska man vinter vila den som citrus då typ 10 grader??
syns det inte på ditt träd att den behöver vinter vila??tappar den inte blad eller så???
Min planta är fem år nu och har som sagt aldrig vintervilat, jag slutar med gödningen i oktober - november och börjar igen i februari - mars. Den har inte tappat några blad eller sett ledsen ut...
Vore bra om någon som KAN detta ville ge dig ett svar, jag kan bara berätta om hur det fungerat med min. Jag skulle tro att vila n i 10 grader är optimal för lager, men det är en gissning.
Mvh
Fenja
anna_carolina
25-03-2004, 15:46
hmm okej men har den klartat sig utan vintervila i 5 år lär alla klarad de kanske

någon som vet en del om lager får gärna skriva o ge råd!
Min har också klarat sig ett flertal år i rumsvärme vintertid blir lite ranglig under den perioden men det tar den igen när den kommer ut igen på våren
och växer till sig ordentligt
Eva St
Genfors
06-04-2004, 19:03
Hej,
Vart kan man få tag i lagebladsträd? Kan man köpa det som frö eller är det en form av krukväxt?
Mvh,
Mats
Lagerbladsträd brukar finnas hos alla välsorterade trädgårdshandlare
runt 75.- 2-3dm högt.
Försöker få svar på en fråga som jag ställde i en annan tråd men nu ställer jag den här i stället.
Har fått en lagerbuske. Skulle vilja stamma upp den till ett träd. Hur gör jag? Den har en fyra-fem stammar och är halvmetern hög.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.