Full version: Låtfråga
malcolm
Jag har fått en låt på hjärnan och undrar om någon kan hjälpa mig att komma på vilkem den är, den är med i Dove:s reklam och finns även med i ett avsnitt av Morden i Midsumer. Avsnittet utspelas i en nedlagd flygplansbas efter andra världskriget där en kvinna lägger ut kläder mm. till sin man som försvann efter en flygräd. Låten är en slags lek också där deltagarna skall göra vissa rörelser till musiken, blir tokig snart om jag inte hittar vad det kan vara. crying.gif
Eva 33c
Fågeldansen/Chicken dance?
malcolm
Nej, inte den.
malcolm
Tyvärr inte
Eva 33c
Nu vet jag vilken det är, hittade avsnittet från Morden hemma. Den finns i en svensk lekvariant som börjar "Vi räcker ena handen fram... och vi skakar lite grann" refrängen är "Å boggie woggie woggie", men var orginal melodien kan tänkas heta och komma ifrån vet jag inte...
Lena i Torslanda
Mora träsk gör en svensk variant
http://www.lyricsmode.com/lyrics/m/mora_trsk/honky_tonk.html

http://www.youtube.com/watch?v=x3KZKZqcyR4
Eva 33c
Fast jag tror inte Mora Träsk har samma melodi som den i Morden faktiskt, jag kollade också på den först eftersom den har samma text som den jag tänker på. Men det fins ingen refräng med "åh boggie woggie woggie" tror jag, fast jag orkade inte lyssna igenm hela...
Lena i Torslanda
Här är boogie woogie-varianten :-)
http://www.youtube.com/watch?v=jCw3ZDKH6jU...feature=related
Eva 33c
Där är den ju! ...nästan... För själva refrängen med "åh boggie woggie woggie" saknas, i Morden sjunger hon "Oh honky tonky tonky". Förmodligen är det en sån där gammal traditionel melodi som finns i olika varianter.
Hjortronsylt
http://www.youtube.com/watch?v=ieCFUtK2LmI
Eva 33c
Jättemysig låt Hjortronsylt, men det är inte den de sjunger i Morden i Midsomer avsnittet coolgleam.gif
malcolm
CITAT (Lena i Torslanda @ 16-07-2012, 17:32) *

Där är den ju fast i ett långsammare tempo än vad jag minns, inte sjunger de boogie woogie heller som jag kommer ihåg. thanks.gif
Eva 33c
Den i Morden i Midsumer avsnittet har refrängen "o honky tonky tonky" ( jag har som sagt tagit fram den filmen och kollat, så där är jag säker : ) ) som i en svensk variant jag har haft i nån notbok blev "Åh boggie woggie woggie". Vilken version som använd i Dove-reklamen vet jag inte, har inte hört den.
skånepåg
Finns låtigenkänning i mobiler numera som förenklar en del, borde vara lätt att göra en app till Datorer med, har inte kollat det =/ Och dagens radios är ju uppkopplade till internet med men det är om man är teknik nörd ^^
skånepåg
Honky tonk En kompis som fixa den med Black-Ingvars men jag och kompisen med på några bilder wink.gif
Många ofärdiga projekt görs tongue.gif
malcolm
CITAT (Eva 33c @ 18-07-2012, 13:30) *
Den i Morden i Midsumer avsnittet har refrängen "o honky tonky tonky" ( jag har som sagt tagit fram den filmen och kollat, så där är jag säker : ) ) som i en svensk variant jag har haft i nån notbok blev "Åh boggie woggie woggie". Vilken version som använd i Dove-reklamen vet jag inte, har inte hört den.

Det är möjligt att jag också har det avsnittet någonstans, köpte DVD:n med "morden" ett tag när de såldes tillsammans med Expressen fast det var ett tag sedan. Har för mig att det blev 23 stycken för min del innan jag tröttnade och måhända finns låten jag letar efter med på någon av dem. Vet inte varför jag fastnade för just denna låt men så blev det och så är det.
malcolm
CITAT (skånepåg @ 18-07-2012, 16:57) *
Honky tonk En kompis som fixa den med Black-Ingvars men jag och kompisen med på några bilder wink.gif
Många ofärdiga projekt görs tongue.gif

FEL version!
skånepåg
CITAT (malcolm @ 19-07-2012, 00:09) *
FEL version!

Klart det var, bara våran halvfärdiga såkallade veresion av den tongue.gif
Men ni har hittat rätt tror jag? ohmy.gif
Eva 33c
Nu har jag hittat låten ,jag kom på hon i Morden inte sjunger "Honky tonky" utan "hokey pokey" och då hittade jag både info om den och versioner på både Spotify och Youtube.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon