Full version: ADSL-abonnemang
MimE
Känner mig lite kinkig just nu. mad.gif

Läste precis igenom Villaägarnas tidning som kom idag.
Där står de att de har nytt samarbete med Glocalnet om billigare ADSL-abonnemang. I och för sig bra.

Detta innebär att deras samarbete med Telia upphör fr.o.m 2003-03-31. Jag som har detta abonnemang har alltså 8 dagar på mig att agera. Känner mig lite överkörd att jag inte informerats tidigare.

Glocalnet: 259 kr/mån + "antivirus/brandvägg" 36 kr/mån (obligatoriskt)
Telia: 325 kr/mån

Vilken jättevinst man skulle göra på ett byte. *ironi*

Suck!

/Mimmi
andersen
Tycker att du ska ta Bredbandsbolaget i stället om du kan titta här

http://www.bredbandsbolaget.se/se/orderBis...sp?t=2&s=3&m=14
MimE
Tack för tipset! smile.gif

Men...
Personligen är jag inte ute för att jaga "småpengar". För mig är det viktigt med bra tillgänglighet och support. Jag har alltid fått detta av Telia och så länge de inte har ockerpriser så fortsätter jag att vara kund hos dem.
Dessutom skulle ett byte innebära nya epost-adresser samt hemsida och för mig är det värt en del att behålla de jag har.

Detta är en dock en marknad där aktörerna kommer att försöka spela ut varandra med lock-priser. Glocalnets erbjudande ovan har brasklappen att avtalet tecknas för 18 månader. Vad kan inte hända under ett och ett halvt år?

Vad jag irriterar mig mest på är alltså att Villaägarna inte kunnat meddela mig tidigare. sad.gif

/Mimmi
TeliaNet
aaaa mitt område.
jo ,så här är det, glocalnet hyr in sig på ATN(allmäna telenätet) genom Skanova som är TeliaNetSales varumärke för nätuthyrning.
de använder således samma utrustning som telia.
jag bytte från telias x.25(MODEM) till G.lite(ADSL) från rix telecom och använder fortfarande min epost dvs 038075482@telia.com.
jag ska inte säga nåt ont om glocalnet, men det finns bättre.
denna veckan är jag i jönköping på telia nät och produktion(skanova).
det finns ett hundra tal operatörer och alla är inte pålitliga som tex callmedia.
MimE
Claes,

Nu måste jag erkänna att jag bara tagit för givet att mail-adresser som slutar med .telia.com endast går att ha om man har Telia som leverantör.

Jag använde mitt sunda förnuft som tydligen inte var så sunt den här gången.

/Mimmi

P.S. Sparka på Callmedia från mig.
TeliaNet
jag kan ju inte svära 100% på att det går i ditt fall men.
det kan vara så att telianära har mailserver som endast kan nås genom deras anslutning
Sollan
Jag tror att du utan ökade kostnader kan behålla ditt Teliaabonnemang. Villaägarnas Riksförbund har inte förnyat sitt samarbete med Televerket och det betyder något bara för de som vill nyteckna abonnemang. Kolla med Villaägarna hur det förhåller sig... www.villariks.se
/sollan
TeliaNet
televeket? det försvann på 90 talet.
de flesta tekniker som kunde plocka med och reparera utrustning fick jobb hos flextronics.
telia har ett avtal tillfast pris med flex om 600kr vör varje utförd service.
avtalet går snart ut och det vekar som de ska åter anställas av telia.

men i vilket fall hade telia samma avtal med HSB för 325/mån.
det försvann för några månader sen. priset höjdes till vanliga 375kr/mån. för de kunderna. detta kommer med all sannolikheta att inträffa här med.

men om ni där emot väljer rix adsl 305kr/mån. och jag värvar er som kund så får vi båda 100kr telefoni gratis.
trevliga, kompetenta och kunniga i supporten.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon