Full version: Epilog
Gossen Ruda
För en tid sen skrev jag om ett hus som verkade stå öde nära mitt. Hittar inte tråden nu för jag vet inte riktigt vad jag skall söka på. Jag skrev iaf att det stod tomt och med en del krossade fönster. Det hade även skador på fasaden och fönstren stod delvis öppna. Det blev en del tjafs om detta men sen dog tråden.

Nu har jag lite mer info jag fått under tiden. Huset hade köpts av en kvinna i Helsingborg åt hennes knarkande son för att han skulle komma bort från gänget och bli ordentlig. Funkade inte, gänget kanske flyttade med eller så hittade han nya kompisar här. Polisen var där i omgångar för han bättrade sig inte, hade nån förväntat sig det? Nu har det dock varit lite lungnare för han sitter inne, oklart för vad. Knarkinnehav eller stöld är nog goda kandidater.

I middags kom det förbi två brandbilar och jag kollade vart de körde, och det var just till detta huset. Det var en fullt utvecklad brand i källarvåningen, när jag kom dit stod det en eldkvast ut genom källardörren. Man fick släckt till slut och enligt en brandman var det ganska stora skador i huset. Orsak okänd, kanske nån knarkare som snedtänt? rolleyes.gif Det lär dock vara slutknarkat nu.

Ganska otroligt att tanten köpt en kåk åt killen och sen lämnar den vind för våg när han åker in. Då har man för mycket pengar eller en aningslös bank.

Huggorm
Det vore bättre om någon köpte ett hus åt mig, så skulle jag vara rädd om det.

Här är gamla tråden förresten: http://forum.odla.nu/index.php?showtopic=113963&hl=
andersen
Kanske är det ett försäkringsbedrägeri, tror inte att det bara är Magnus Lundberg som tänder på sitt hus.
Gossen Ruda
CITAT (Huggorm @ 19-07-2012, 19:15) *
Det vore bättre om någon köpte ett hus åt mig, så skulle jag vara rädd om det.

Här är gamla tråden förresten: http://forum.odla.nu/index.php?showtopic=113963&hl=

Tack för den. Kan nämna vad som hänt med huset mittemot mitt. Musikern som bodde där skaffade sig en tjej som flyttade in. De hade varit ihop några månader, jag såg hennes bil då och då. Det höll några veckor sen flyttade hon ut igen. biggrin.gif Ombyte förnöjer. Nu har musikern också flyttat så det har varit lugnt och stilla. Nu har ägaren dock börjat renovera inomhus men det är lugnt. Inget har skett i trädgården i år så gräset är halvmeterhögt men det är vackert med alla blommande vallmo. Häcken har mer en meterhöga skott men då döljs lite av förfallet. En annan granne har skaffat sig ett fruntimmer som nu har flyttat in för gott. Vi har hejat på varann. Får se hur det går, det är tredje gången gillt för honom. Han har en dotter vardera med exen, den nya har själv en dotter. Möjligen två. Rapport från grannsamverkan. laugh.gif

CITAT (andersen @ 19-07-2012, 19:18) *
Kanske är det ett försäkringsbedrägeri, tror inte att det bara är Magnus Lundberg som tänder på sitt hus.

Jo, vi får se hur det går.
Huggorm
Som sagt, det behöver inte vara några stora tuffingar som eldar upp sitt hus för att få ut försäkringspengar. För några år sedan var jag med på en husrenovering, där det var butiker i bottenplan och kontor och grejer ovanpå. Ett halvår senare brann det i en av butikerna, det visade sig att det var ett gäng timida grabbar som eldat upp sin blomsterbutik. Inte verkade de särskilt skillade i brottets bana heller, för de gjorde alla möjliga fel. För det första var företagets ekonomi usel, för det andra hade de köpt fyrtio liter bensin på eget kontokort, för det tredje hade de tagit med en papegoja som annars brukade vara kvar i butiken på natten. Sedan tömde en av dem all bensinen i elcentralen, för att det skulle se ut som om branden startats av ett elfel. Som om inte polisens tekniker skulle hitta spår av stora mängder bensin rolleyes.gif Sedan tände killen på, men hade inte räknat med bensinens explosiva brandförlopp så han dog på stället. Det var så lite kvar av honom att brandkåren trampade rakt över liket när de skulle släcka.

En liten anekdot bara, över hur det kan gå när man försöker något man inte har läggning för. Jag kan tillägga att vi fick renovera husets samtliga sex våningar på nytt, för även om det bara brunnit på bottenplan så hade röken satt sig i inredningen på resterande våningar.
Blomstertanten
Och så påstår många att kvinnor skvallrar!!!!! giggle.gif
Gossen Ruda
CITAT (Blomstertanten @ 19-07-2012, 20:10) *
Och så påstår många att kvinnor skvallrar!!!!! giggle.gif

Det är skillnad på skvaller och information. Åtminstone lite skillnad. biggrin.gif
*Stintan*
Fick samma tanke som Blomstertanten men är det inte jobbigt att hålla reda på alla grannar och andra sådär? giggle.gif
Blomstertanten
CITAT (Gossen Ruda @ 19-07-2012, 20:14) *
Det är skillnad på skvaller och information. Åtminstone lite skillnad. biggrin.gif

Du är inte nyfiken! Du vill bara veta! flirting.gif
Eva i Skåne
CITAT (Gossen Ruda @ 19-07-2012, 20:14) *

Precis som min mamma brukar säga - Hon är inte nyfiken, bara intresserad biggrin.gif
gnon49
Män är vetgiriga, kvinnor nyfikna, så det så. Nu duckar jag. crazy.gif
Aqvakul
CITAT (*Stintan* @ 19-07-2012, 20:53) *
Fick samma tanke som Blomstertanten men är det inte jobbigt att hålla reda på alla grannar och andra sådär? giggle.gif

naughty.gif
jaj-51
Fundering ...
Knarkarn kanske snetände och behövde kopparkabeln ...

Det kanske var för långt att gå till Hiljedals industiområde där de brukar elda kablar varje morgon efter hårt nattarbete.

Närmaste skrothandlare ligger mittemot Hornbach som köper brandskadad kopparkabel, brukar vara kö in när de öppnar på morgonen.

Kanske fins lite kabel kvar i väggarna?

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon