Full version: jordärtskockor
duo2010
Hej
vad sjutton är det här? Skockorna kommer upp alldeles färglösa som vore de odlade under en svart spann som vita sparrisar! Vet inte hur man skickar bilder?
help.gif
gunilla
Piccante
jordsärtskockor brukar vara vita? Det är inte kronärtskocka du menar???
duo2010
CITAT (Markus_H @ 21-07-2012, 20:31) *
jordsärtskockor brukar vara vita? Det är inte kronärtskocka du menar???

Hej
nej det är jordärtskockor hittade en bortglömd påse i kylen ICA ekologiska som börjat gro. Vad göra jo ner med em i jorden (där hade jag potatis förra året. Upp kommer dessa bleka saker har aldrig haft såna förut är det naturligt eller ngn näringsbrist?
gunilla
RitRat
Menar du att *skotten* som växer upp ur marken är vita?
Fast de växer på normal växtplats?
Verkar skumt i så fall.
duo2010
CITAT (RitRat @ 22-07-2012, 08:52) *
Menar du att *skotten* som växer upp ur marken är vita?
Fast de växer på normal växtplats?
Verkar skumt i så fall.

Ja just det de kommer upp helt ofärgade blir så småningom lite gröna och grönare. Har sockerärtor bredvid i ena landet och de växer så det knakar! Kan det vara ngt konstigt med jorden eller näringsbrist? Förstår inte detta..
gunilla
RitRat
Det är säkert inga problem. Jorden måste ju vara helt okej eftersom de andra grödorna växer bra. Blir skotten gröna så småningom, så bara vänta o se!
Rapportera sen när du ser hur de blir.
Piccante
Det tar lite tid för unga skott att bilda klorofyll. Kanske står den lite skuggigt så den får lite ljus? Men skotten kommer bli gröna med tiden ju mer den växer.
duo2010
CITAT (Markus_H @ 22-07-2012, 13:36) *
Det tar lite tid för unga skott att bilda klorofyll. Kanske står den lite skuggigt så den får lite ljus? Men skotten kommer bli gröna med tiden ju mer den växer.

tack Markus o Rita skall rapporter hur det går. De står inte skuggigt men inte i full sol heller. Hoppas ngn kan hjälpa mig att flytta bilder hit så att ni får se eländet!
gunilla
Rigoletto
Hej!

Hur går det med jordärtskockan? Jag skulle väldigt gärna se bilder! smile.gif

Med vänlig hälsning

Ann
duo2010
CITAT (Rigoletto @ 27-07-2012, 14:59) *
Hej!

Hur går det med jordärtskockan? Jag skulle väldigt gärna se bilder! smile.gif

Med vänlig hälsning

Ann

Hej Ann
jo bilder har jag men jag får inte till det med överföringen. Odla säger att filen är för stor och jag vet inte hur man förminskar! är inte så van med bildhantering. Nästa vecka är dataexperten (sonen) hemma skall rådfråga honom.
Hälsningar
gunilla
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon