Trampendal
Vi har en jordkällare som jag upplever som väl fuktig (etiketter på flaskor möglar).
Ska försöka få till bättre ventilation och hoppas då på att den blir perfekt för övervintring av fuchsior och kanske dahlia- begonia-knölar.

Tänkte köpa en temp - fukt - mätare och kolla över vintern.

Kan jag köpa första bästa mätare och vad ska fuktigheten ligga på?

Natur liv
Jag kollar själv runt lite eftersom min jordkällare behöver lagas och städas ur innan jag kan använda den. Om jag är rätt informerad ska luftfuktigheten ligga på 70 procent (kolla gärna med fler). Jag skulle använda en utomhustermometer just för att det kan vara väldigt fuktigt och kallt.
Trampendal
CITAT (Natur liv @ 25-07-2012, 09:04) *
Jag kollar själv runt lite eftersom min jordkällare behöver lagas och städas ur innan jag kan använda den. Om jag är rätt informerad ska luftfuktigheten ligga på 70 procent (kolla gärna med fler). Jag skulle använda en utomhustermometer just för att det kan vara väldigt fuktigt och kallt.

Tack för svaret. 70 procent anses som "torrt" då, eller?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon