Rosrup
Kanske är den naturligaste saken i världen men som nybliven trädgårdsägare (3år) så vill jag minnas att jag bara sett liljelökar på våren.
Tänkte göra nån form av krokus/tulpan/liljemix i en rabatt då jag tror det kan bli rätt bra.
Men går det inte köpa liljelökar på hösten blir det ju lite fel om jag ska anlägga den nu i höst då liljelökarna ska ner såpass långt.
Känns enklast att sätta allihop samtidigt.

Bifogar en liten bild:

[attachment=71662:SDC11896.JPG]

Inte för att det ser så märkvärdigt ut just där men inspirationen började flöda när jag såg hur pass snygga dom blev samt blommar relativt länge med.
Krolliljan
Vackra liljor du har tummenupp.gif
Jag skickar efter lökar på hösten bla här ifrån odla.
fvd
Det 50% rabatt på vårlökarna i många butiker nu fast det kanske är sorter du redan har. Du har ju jättefint. Jag har köpt lökar från Backers katalog genom åren också och är jättenöjd det var verkligen fin kvalitet.
kerstin z5-6
De mår bäst av vårplantering smile.gif eurobulb.nl är bra om man vill ha många:)
Rosrup
Just dessa kom från Odla med och jag är fullt nöjd med dom smile.gif
Tanken tillkom på en ny rabatt där det stått vallmo i mängd i år och det blev lite sådär.
Fint på vissa sätt men ändå skräpigt.
Tänkte krokus,tulpaner samt då liljor där.
Men hade velat ha ner allt samtidigt helst.Nu till hösten alltså.

Kan väl bistå med en ny bild från dagen med:

[attachment=71702:SDC11901.JPG]

Inte bästa kameran och inte bästa fotografen heller.
Men kan tänka mig en rabatt på 3 meter i halvcirkel fylld med såna finingar smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon