|
gammelnalle
23-03-2004, 23:19
Jag vill inte kommentera i "min egen startade" tråd om matpriser i Europa!!! Jag tycker att den blev lite FÖR STRIDIG!!!! Det var INTE min avsikt att folk skulle bli oense... bara ventilera VAD vi egentligen betalar för maten.... I ett inlägg , hänvisades till LO och där stod bl.a.: "Svenska konsumenter får betala 18 procent mer för sina matvaror än genomsnittsmedborgaren"......."måste betala omkring 2 500 kronor extra per månad "
Om 18% = 2500 medför att 100% = 13888:- skulle innebära att en tvåbarnsfamilj skulle lägga ut: 13888 kr…
Kanske ljuger jag med statistik???? Eller vad???
Copycat
23-03-2004, 23:36
Jag som relativt ny medlem har under dessa dagar undrat över detta forum. Från början verkade det bara handla om växtlighet, vilket är bra för som sagt var ,jag är ny. När man sedan vågar sig in på lite udda titlar så blir man naturligtvis engagerad. Visserligen tycker jag att det blivit många rena personangrepp som varit både tarvliga och onödiga. Alla har vi rätt att ha olika åsikter, och dom tycker jag att vi skall stå för. Jättebra initiativ tycker jag.
CITAT (pejori @ 23-03-2004, 23:47) ja så e de
gammelnalle
24-03-2004, 00:01
PRECIS så är det..... Det finns en massa HÄRLIGA UNDERBARA människor här... men idag.... vågar jag inte ens kommentera min EGEN tråd...
och DU!!! VÄLKOMMEN HIT !!!! (han som startade bägge trådarna..)
Copycat
24-03-2004, 08:24
Tack för ett varmt välkommnande ! Tänk så fel man kan ha, jag trodde bombsäkert att gammelnalle var en hon. Förlåt så mycket, men du verkade så sympatisk och det var mycket påhoppen mot dig jag tog illa upp av. Jag hoppas att alla kan argumentera lite med glimten i ögat, vi har ju trots allt samma intressen. Eller ?
Påhopp på gammelnalle?? Säg bara vilka som är dumma mot dej så ska dom få med mej att göra. Att han skulle vara en hona tar väl knäcken på´n!
gammelnalle
24-03-2004, 08:38
CITAT (Berith @ 24-03-2004, 08:30) Påhopp på gammelnalle?? Säg bara vilka som är dumma mot dej så ska dom få med mej att göra. :huh:
Att han skulle vara en hona tar väl knäcken på´n! :lol: TACK BERITH!!!! .. Prexis så... CITAT Att han skulle vara en hona tar väl knäcken på´n! :lol: men vi får FÖRSÖKA ha överseende med copycat , DENNA gång... och till copycat: VAD avslöjade att jag inte var/är en hona????
Copycat
24-03-2004, 08:42
Hej Gammelnalle ! Du undertecknade med ( Han som startade båda trådarna ) Du kanske verkligen är GAMMELnalle ändå  .
birgitek
24-03-2004, 08:45
Du har så rätt Pejori, tur att vi är och tycker olika. Debatten har varit intressant, tråkigt dock att en del har lite svårt att respektera åsikter avvikande från den egna. Kanske har vi alla rätt sett från vår egen livssituation.
gammelnalle
24-03-2004, 08:56
CITAT (Copycat @ 24-03-2004, 08:42) Hej Gammelnalle ! Du undertecknade med ( Han som startade båda trådarna ) Du kanske verkligen är GAMMELnalle ändå  . vadå Gammel- det har jag glömt isåfall- okk visst slinter det ibland och ett o kan bli ett a... utan att jag märker det...... Va vad var frågan??? Povel Gammel
Hannele
24-03-2004, 09:21
Ja, svensken jobbar 5 dagar i veckan - men får betalt bara för två. Först skatt på på lönen, sen 25% skatt på allt man köper... Världens högsta skatter! hälsar en som försökt få läkartid...
CITAT (Hannele @ 24-03-2004, 09:21) Ja, svensken jobbar 5 dagar i veckan - men får betalt bara för två. Först skatt på på lönen, sen 25% skatt på allt man köper... Världens högsta skatter! hälsar en som försökt få läkartid... :wacko: Hmmm.... det vi betalar i skatt är väl också lön. Den som inte vill betala skatt bör inte klaga på sjukvården. Jag betalar hellre skatt till sjukvård, skolor, vägar, pensioner mm mm, än betalar dyra försäkringar för att direktörerna ska få fantasibonusar.
CITAT Jag betalar hellre skatt till sjukvård, skolor, vägar, pensioner mm mm, än betalar dyra försäkringar för att direktörerna ska få fantasibonusar Visst så är det nog, men direktörerna får fantasibonusar även om du inte betalar skatt.
andersen
25-03-2004, 04:49
Ang skatter, jag tycker inte att vi betalar för hög skatt, vi får ju en bra barnomsorg och föräldra försäkring sjukvård mm, sedan är det ju sådant att skatten för dom flesta var högre förut.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|