boxer2
Vad är detta för en fågel som är såå lik en fiskmås men den skiljer sig i teckningen och på fötterna. Kanske inte syns på bilden men den har större och riktigt oranga fötter. Någon som vet?
Piccante
kan det vara en trut?
*Stintan*
Tycker det ser ut som en fiskmåsunge eller en ung trut, svårt att se skillnad.
Aqvakul
Jag är ingen fågelexpert, men tycker det ser ut som ung gråtrut..
boxer2
Tackar för era svar. Jag misstänkte själv att det kunde vara en trut, men kan inte fåglar så ville liksom få det bekräftat. Tackar så mycket alla för era svar!

Tackar för era svar. Jag misstänkte själv att det kunde vara en trut, men kan inte fåglar så ville liksom få det bekräftat. Tackar så mycket alla för era svar!
andersen
Jag tror att ni har fel.... det är en måsunge.
Flemming
Är faktiskt lite tvivlande så jag passar...

Lägger in en bild som visar en likadan unge och den finns utanför min arbetsplats,föräldrarna finns på/vid takkanten och tittar.
boxer2
CITAT (andersen @ 01-08-2012, 17:03) *
Jag tror att ni har fel.... det är en måsunge.

Så du menar att en måsunge har denna storlek och sedan krymper när den blir vuxen???
Som jag skrev har den större och mer oranga fötter än en fiskmås och den är större /grövre i kroppen en vanlig fiskmås.
Huggorm
Jag tror nog mest på havstrut, eventuellt gråtrut. Det skuttade omkring en liknande på jobbet här om dagen, och de är verkligen stora. Man vågar ju knappt gå nära av rädsla för att föräldrarna skall komma och försvara ungen
Hjortronsylt
Här behövs ingen fågelexpert då alla kan se att det är en vitgrå flamingo vi har att göra med. laugh.gif
andersen
CITAT (boxer2 @ 02-08-2012, 17:04) *
Så du menar att en måsunge har denna storlek och sedan krymper när den blir vuxen???
Som jag skrev har den större och mer oranga fötter än en fiskmås och den är större /grövre i kroppen en vanlig fiskmås.

Det har jag aldrig menat, och varför så aggressivt svar? du la ut en fråga här, och jag skrev vad jag trodde, och det tror jag fortfarande.
boxer2
CITAT (andersen @ 03-08-2012, 10:36) *
Det har jag aldrig menat, och varför så aggressivt svar? du la ut en fråga här, och jag skrev vad jag trodde, och det tror jag fortfarande.

Inget aggressivt svar, jag bara undra om de krympte när de blev vuxna??? giggle.gif

CITAT (Huggorm @ 02-08-2012, 19:23) *
Jag tror nog mest på havstrut, eventuellt gråtrut. Det skuttade omkring en liknande på jobbet här om dagen, och de är verkligen stora. Man vågar ju knappt gå nära av rädsla för att föräldrarna skall komma och försvara ungen

Skrämmande stora, men ack så fina.
Undrar vad vingspannet ligger på???
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon