pleximaster
Är det någon annan som ska vara med på tusen trädgårdar i år?

Med vänlig hälsning, plexi
Iren
Ja det hade jag tänkt, båda dagarna. Ska ändå passa på att pyssla runt lite i trädgården och då är det ju trevligt med lite avbrott :-)

Mvh Irene
Helen i Piteå Zon 5
Har anmält mig för söndag
Får väl se ifall någon hittar hit. smile.gif
renate
Jag har inte anmäld mig,jag ska titta på några trädgårdar,för det måste ja finnas de som titta.Jag får besök av en trädgårds förening lörd den 18 aug.Hoppas det blommar något då.
stennie
Jag har anmält mig för båda dagarna! smile.gif
Blomstertanten
Jag har inte anmält mej i år, har ju nyss flyttat och äntligen fått en egen uteplats. Så just nu pågår skapandet av min nya trädgård, tycker inte det är så mycket att visa upp än.
Döm om min förvåning i går morse när jag slog upp lokala morgontidningen och läste om att min gerillaodling var med på Tusen trädgårdar!!!!! ohmy.gif
Panik!!!! -fear-.gif
Gick in och kollade och där fanns den med, trots att jag inte anmält mej! Tydligen ligger det gamla från 2010 kvar, inte trodde jag att man var tvungen att ta bort bilder och beskrivning om man inte ville vara med i år!
Tur att jag inte flyttat så långt utan bor kvar i samma hus tongue.gif
Men lite synd om de som eventuellt kommer, de kanske inte är så intresserade av att titta på alla hål och allt ogräs i rabatterna i Körsbärslunden. Och som det är just nu med kaos på jobbet och feber o halsont så kan jag inte ens fixa till det värsta no.gif
Jaja, det löser sig. Jag får improvisera lite, kanske höra om besökarna har några idéer om förändringar, kanske muta dem med lite älggräsmarmelad.
Om det nu kommer nån! biggrin.gif
Huggorm
Min granne skall vara med, men hon är inte medlem här på forumet
kerstin z5-6
Nej men kanske om 5 år sådär ..
Jultorpet
CITAT (Blomstertanten @ 09-08-2012, 19:30) *
Jag har inte anmält mej i år, har ju nyss flyttat och äntligen fått en egen uteplats. Så just nu pågår skapandet av min nya trädgård, tycker inte det är så mycket att visa upp än.
Döm om min förvåning i går morse när jag slog upp lokala morgontidningen och läste om att min gerillaodling var med på Tusen trädgårdar!!!!! ohmy.gif
Panik!!!! -fear-.gif
Gick in och kollade och där fanns den med, trots att jag inte anmält mej! Tydligen ligger det gamla från 2010 kvar, inte trodde jag att man var tvungen att ta bort bilder och beskrivning om man inte ville vara med i år!
Tur att jag inte flyttat så långt utan bor kvar i samma hus tongue.gif
Men lite synd om de som eventuellt kommer, de kanske inte är så intresserade av att titta på alla hål och allt ogräs i rabatterna i Körsbärslunden. Och som det är just nu med kaos på jobbet och feber o halsont så kan jag inte ens fixa till det värsta no.gif
Jaja, det löser sig. Jag får improvisera lite, kanske höra om besökarna har några idéer om förändringar, kanske muta dem med lite älggräsmarmelad.
Om det nu kommer nån! biggrin.gif

Nej men inte behövde man ta bort det man lagt in om man inte ville vara med på Tusen Trädgårdar! Man är kvar i Trädgårdsrikets register men man fick lov att gå in och klicka i om man ville vara med på Tusen Trädgårdar i år. Måste blivit nåt fel där!
Blomstertanten
CITAT (Jultorpet @ 11-08-2012, 23:50) *
Nej men inte behövde man ta bort det man lagt in om man inte ville vara med på Tusen Trädgårdar! Man är kvar i Trädgårdsrikets register men man fick lov att gå in och klicka i om man ville vara med på Tusen Trädgårdar i år. Måste blivit nåt fel där!

Ja tydligen! tongue.gif För min del är det ju ingen katastrof, men synd om det kommer folk som blir besvikna. Om nån hittar hit, har ju inga skyltar att sätta upp.
Men eftersom regnet öser ner nu så är det nog inte stor risk för att det kommer en massa besökare.
Hoppas att alla andra har bättre tur med vädret!
HelénE
Var och kollade på 5 fina trädågrdar, en fick vi hoppa över för himlen hade verkligen öppnat sig och det var som niagarafallet.

Den finaste vi kollade på var denna http://www.viivilla.se/Tradgard/Vaxter/Sny...i-slanten-46902

Otroligt fin, men oj vad mycket jobb det lagts ner där.

Väldigt kul att få kolla ingående i folks trädgårdar, man fick lite idéer både på vad man skulle kunna göra och även vad som faktiskt inte blir så snyggt.

Helén
merlin68
Hur gick det blomstertanten, dök det upp några besökare i regnvädret ohmy.gif ?
pleximaster
Vi hade öppet både lördag och söndag. På lördagen hade vi 43 besökare och töserna som hade cafe i orangeriet tyckte det var dåligt. MEN på söndagen hade vi drygt 350 personer som kom!!! Vi hade jättefint väder båda dagarna (Tusen trädgårdar 2010 var det hällregn) och till slut så blomstrade Cafe försäljningen för barnen. Dom var utlovade att få pengarna de sålde för och det blev tillslut nästan 3500 kr!!!! Svärmor som hjälpte dem borde fått lite också.... smile.gif

Får vår del blev det hela jättelyckat till slut. Fick ringa och be om utskicksmaterialet då detta inte kommit så jag fick inte upp flaggorna föränn på fredagen.

Man får en boost av alla som kommer och är intresserad av det man försöker skapa!

plexi

Jultorpet
CITAT (pleximaster @ 13-08-2012, 13:46) *
Vi hade öppet både lördag och söndag. På lördagen hade vi 43 besökare och töserna som hade cafe i orangeriet tyckte det var dåligt. MEN på söndagen hade vi drygt 350 personer som kom!!! Vi hade jättefint väder båda dagarna (Tusen trädgårdar 2010 var det hällregn) och till slut så blomstrade Cafe försäljningen för barnen. Dom var utlovade att få pengarna de sålde för och det blev tillslut nästan 3500 kr!!!! Svärmor som hjälpte dem borde fått lite också.... smile.gif

Får vår del blev det hela jättelyckat till slut. Fick ringa och be om utskicksmaterialet då detta inte kommit så jag fick inte upp flaggorna föränn på fredagen.

Man får en boost av alla som kommer och är intresserad av det man försöker skapa!

plexi

Åh vad kul att andra verkar ha haft så mycket besökare bravo.gif .... blir lite avundsjuk faktiskt! Hit kom det inte en kotte den här gången heller. Förra gången var jag sent ute med att anmäla mig och fick inga flaggor eller nåt, dessutom kraschade ju Trädgårdsrikets hemsida och det regnade hela dagen. Nu hade jag varit med i registret i två år, hade materialet i tid (även om jag fick lov att maila om det men då kom det jättefort), fint väder och flera besökare på hemsidan som kommit via Trädgårdsrikets sida veckan före men tydligen var det ingen som blev lockad att komma hit irl.
Känns jättetråkigt faktiskt! dunno.gif
hattstugan

Tråkigt Jultorpet!

Jag har inte så hemskt långt till dig men missade helt Tusen Trädgårdar!

Såg bara att Enköpings Parker var med och de kan jag besöka när jag känner för det!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon