Full version: mp3 spelare
polecat
Har städat dammen och min mp3 spelare fick sig ett dopp.....

Undrar därför om någon har tips på en bra och enkel spelare för att lyssna på böcker?
Tapio
Halaj!

Dum fråga kanske, men ändå… har du ingen i mobilen?
Det finns väl nästan inga mobiler utan MP3spelare idag.

//T
polecat
Jag har faktiskt ingen i mobilen, trot eller ej...... smile.gif

Skulle vilja ha en liten smidig mp3 för att lyssna på böcker.
skånepåg
Mp3 spelarna har uppdaterats en hel del ser jag men även som mobilerna, varför ingen mobil om man får fråga, helt fantastiska maskiner numera ^^
Men snabb koll på siba men bara 4gig minne billig och verkar trevlig http://www.siba.se/Products/Product.aspx?i...&ref=search
Lägg på en tusenlapp så har du en duglig mobil som klarar det mesta, aldra mest en begagnad numera med de nya som kommit ^^
Så har lite mer funktioner och mycket mer minne att roa dig för mycket annat för samma peng, Mp3 med lika mycket minne kostar som en duglig mobil idag, men beror på vad du har för kriterier tongue.gif
jaj-51
Jag har en Mobil Nokia C2 med MP3 och radio.

Billigaste lösningen och en "burk" mindre att hålla ordning på
skånepåg
Hehe, ja billigaste lösningen är väl typ blocket?
Där borde man hitta de gamla för några tior kom jag tänka på nu?
Jag ger bort allt gammalt så kunde fått en i ett brev om man hade haft kvar de sad.gif

Det är inte så mycket att hålla reda på faktiskt när man lärt sig allt så förenklar de hela användandet wink.gif
Beror vad man har för behov och all annan teknik, det är rätt otroligt numera hur man kan styra allt med en mobil och ha allt i en mobil smile.gif
polecat
Mobil har jag men inte med mp3-spelare.
Hade en Sansa Fuze men som sagt så fick den sig ett dopp.....
Behöver en spelare som hanterar böcker bra och det behöver inte vara tokmycket minne.
abbbe
Fanns att köpa på Clas Ohlson eller Kjell & Company i min gröna ungdom (som i för sig inte var så länge sedan), där fanns de enklaste och billigaste. Finns säkert kvar där i dag om du letar/frågar.
skånepåg
Finns lite olika, vad jag hitta i en snabb titt för en hundralapp http://www.blocket.se/stockholm/4_st_MP3_s...tm?ca=3&w=3
2gig räcker till runt 3 böcker, leta vidare när du har tid finns så mycket men de enkla gamla sakerna med bara en knapp typ verkar vara borta, finns säkert nån som ger bort som sagt om du letar wink.gif
Tapio
CITAT (skånepåg @ 04-08-2012, 13:10) *
2gig räcker till runt 3 böcker,

Halaj!

Lite OT, men jag vill tipsa om att man kan gå ner jättemycket i bithastighet med talböcker. Det är ju bara en människa som pratar så ljudkvaliten är inte viktig.

Jag har Brott och straff med Dostovjeskij. Den tar upp 1,66 GB med 140 Kbit/s i bithastighet.I papper är den på 650 sidor.
Som jämförelse har jag Mein kampf med Hitler. Den tar bara upp 485 MB eftersom den bara har 48 Kbit/s i bithastighet. I papper är den på närmare 700 sidor.

En normalstor bok (Arto Paasilinna, Rovasti Huuskosen petomainen miespalvelija, 300 sidor) tar upp 207 MB på 48 Kbit/s. Det skulle alltså nästan rymmas tio så stora böcker på 2 GB.

//T
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon