Varit en vecka på Västkusten. Varit i Skärhamn, Fiskebäckskil och åkt runt på landsbygden omkring samt varit i Varberg och Falkenberg och kan konstatera att det är ett rent nöje att bara går runt gata upp och gata ner och spana i folks trädgårdar, eller för den delen åka runt med bilen på landet.
Väldigt många fina trädågrdar, välskötta, snygga rabatter, mycket blommor, snygga häckar. Inte i överdåd i varje trädgård, men ofta en eller två snygga rabatter och några fina träd och buskar eller snygg häck. Ofta har möda lagts på entrén / bilinfarten så det ser extra vlkomnande ut.
Så tycker jag inte det är i Stockholmsområdet, oavsett var man är. Ofta är det ganska tråkiga trädgårdar, gräsmatta, nåt äppelträd och kanske nån mindre rabatt, ganska ofta illa skött, helst kompletterat med en stor träaltan, en blå studsmatta till barnen och varför inte också en stor upplåsbar pol för att förfula det hela lite extra. Förvisso finns det givetvis undantag.
Undrar omdet beror på att Stockholmare är så stressade och inte har tid att sköta om i trädgården eller inte har tid / lust att bry sig.
Nå kul var det i vart fall att se så mycket fina trädgårdar, hade jag inte räknat med så det blev som extra bonus. Massa inspiration har jag fått så nu kliar det i fingrarna...
Helén