Full version: Flytta diskbänken
Beeo
Hejsan

Jag ska bygga nytt kök och behöver flytta den inbyggda diskbänken ca 30 cm åt ena hållet. Som det syns på bilden så är det gamla avloppet av gjutjärn och sitter som berget. Jag förmodar att man kapar röret och sätter ditt ett nytt vattenlås av plast, men frågan är var? Eller finns det en annan lösning?

Tack för alla tips och svar på förhand :-)

/Beeo
Flemming
Om ingen kan ge dig ett svar på din fråga,då tycker jag att du skall ta dig till en "riktig" rörfirman och där visa dom bilden,förmodar att du har den i mobilen.
Vet inte var du bor men i Malmö finns det en rörfirman som har en gammal farbror ståendes bakom "disken" och han är en sådan som vet "allt" och har tagit fram det du behöver innan första meningen är sagd... bravo.gif

Lycka till !
malarmaster
kommer det nya avloppet att sitta i samma skåp som det gamla?
i så fall kapar du gjutjärnsröret 10 cm över bottnen i nya skåpet,du får köpa en gummimuff/tätning som passar gjutjärnsröret och det nya plaströret.
i fall det hamnar i ett annat skåp är alternativet att kapa röret under botten på nya skåpet samt dra avloppet längs med golvet men det är en sämre lösning då man inte har koll på skarven och ev. läckage.
då du inte skriver huruvida det finns källare under eller annan lägenhet är det svårt att ge råd.om det är ett villa och du har källare under skulle jag bytt gjutjärnsröret ända nerifrån,oftast är de rostskadade och en potentiell läckagerisk.frånsett det faktum att de oftast är fulla med rost och mög som gör innerdiametern liten. ulf
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon