Full version: Kirskål vs smultron
Copycat
..
kryddan
Jag tror dessvärre att kirskålen poppar upp så småningom - men jag VET inte. Om smultronen blir ordentliga marktäckare kan de kväva kirskålen - men det låter lite för bra för att vara sant att KK bara skulle försvunnit iväg av sig självt blink.gif
Ingrid på Västkusten
Beklagar - jag ahr en plätt med kirskål, smultron, snårvinda och plister.

Kirskålen breder ut sig bäst tillsammans med snårvindan och håller långsamt på att ta över allt.

Hälsar Ingrid
Copycat
..
Eva i Skåne
Ja du, det finns många OM som kunde gjort livet underbart för oss. biggrin.gif
gammelnalle
CITAT (Eva i Skåne @ 24-03-2004, 20:50)
Ja du, det finns många OM som kunde gjort livet underbart för oss.  :D

då får man tänka om !!!

biggrin.gif
myskmadra
Slut fred med kirskålen och koka soppa på den! Eller gör en clorofyllshot: mixa nån liter kirskålsblad med en eller ett par dl vatten. Sila av. Söta med honung, pressa i lite citron och häll i dig. Gott? Njaeee. Men stärkande! laugh.gif
Copycat
..
myskmadra
Nähä smile.gif
Då försöker jag med nå´t annat! Idag lusläste jag "Allt om trädgård"
(nr 4, april). Där fanns en artikel om ogräs och många säkert genomtänkta tips! Både på hur man får bort ogräsen och om hur man förhindrar att de blir flera.
Hälsningar!
Copycat
..
myskmadra
Jag skulle nog hellre hyra en liten grävskopa över en helg och ta bort kirskålen (inga goda shots mera........ sad.gif ) och dess rotverk och förmodllgen det mesta annat som finns i odlingen också tyvärr. Byta ut jorden på djupet till en bättre och börja om. Annars ska det ju vara bra med gröngödsling, särskilt med sån´t som går ordentligt på djupet i jorden. Har inte huvet precis nu vilka sorter, men det finns säkert nån annan här som vet att berätta.
Hälsningar!
Ingrid på Västkusten
Jag kör med markväv och upphöjda bäddar emot kirskålen - det biter!

Hälsar ingrid
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon