Motti
Skulle vara trevligt att höra hur det gått ute i la ndet med Kräfftfisket !är det bra eller dåligt ? eller är det allt runt omkring som ni tycker är trevligt smile.gif
kerstin z5-6
Mja sådär ..kall sommar de har inte ömsat i tid o är för små
Kommer att testa senare
Motti
Vi ska vitja burarna i morrgon bitt då får vi se !men sista åren har varit dåliga här vi har väl fått en så där 30-35 styck .Fär säkerhets skull har vi beställt Vätterkräfftor som vi ska koka själva tummenupp.gif
Huggorm
En av mina bröder har varit ute, jag tror det var 166 i godkänd storlek han fick
bergvallmo
Provade två burar i natt med falukorv i. Inte en enda fick jag.
Motti
Falukorv tror sjutton att inte du fick några kräfftor
rotfl.gif Kräfftor är asätare och vill ha saker som stinker ;)vi brukar vitja med Mört men vi fick bara 8 styck
men vi får fiska tre gånger till ju !men vi fiskar mest för att grannar barn o barnbarn tycker allt omkrig är kul och av tradition också
kram2.gif Och för säkerhets skull har vi som sakt beställt Vätterkräfftor till nästa vecka
mamamaggan
Falukorv går alldeles utmärkt. Vi har fått många kräftor under många år på falukorv .

Motti
Kräfftor är asätare och drar sig nog hellre till lik än Falukorv vill jag påstå ! INGEN HÄR I BYN SOM FISKAR PÅ fALUKORV I ALLA FALL !Mört o braxen är väl det mest vanliga betet i kräfftfiske om man ta det på allvar .Men det är upp till var och en .
Hjortronsylt
CITAT (Motti @ 11-08-2012, 01:59) *
Kräfftor är asätare och drar sig nog hellre till lik än Falukorv vill jag påstå ! INGEN HÄR I BYN SOM FISKAR PÅ fALUKORV I ALLA FALL !Mört o braxen är väl det mest vanliga betet i kräfftfiske om man ta det på allvar .Men det är upp till var och en .

Att ngt som kan äta så äckligt kan vara så gott. yes.gif
Älskar kräftor!! Men har ej fiskat ngt själv i år.

Falukorv räknas som as btw!
*Stintan*
Det finns mycket som går bra att fiska kräftor på förutom mört och braxen. Potatis, köttbullar, falukorv, rått kött, hund-och kattmat (torrfoder), fiskrens gärna gäddhuvud och en massa annat. Om fiskelyckan är god eller ej beror ju på fler saker än betet.
mamamaggan
CITAT (Motti @ 11-08-2012, 01:59) *

Man kan ta kräftfiske på allvar vad man än använder för bete. Försök förstå att folk ÄR olika och gör saker på olika sätt .

Nu undanber jag mig mer påhopp från din sida.
pejori
Här är det skit med fisket.
Men allt animaliskt fungerar, även falukorv...
Förutsättningen är, att det finns kräftor i vattnet...
mamamaggan
CITAT (pejori @ 11-08-2012, 18:25) *
Här är det skit med fisket.
Men allt animaliskt fungerar, även falukorv...
Förutsättningen är, att det finns kräftor i vattnet...

Där har vi den srpingande punkten , det måste finnas kräftor och de måste vara " på hugget " !

Vår ena son fick en gång en kräfta när han stod och metade med mask.
pejori
CITAT (mamamaggan @ 11-08-2012, 19:09) *
Där har vi den srpingande punkten , det måste finnas kräftor och de måste vara " på hugget " !

Vår ena son fick en gång en kräfta när han stod och metade med mask.

Finns inte förutsättningarna eller kräftorna, kan man beta tills man dör... tummenupp.gif
Har aldrig fått en kräfta på metspö. giggle.gif
Uggi
Jag är belåten med de kräftor vi fått i sjön Viken, agnar med den skräpfisk som vi får då vi fiskar med näten.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon