merlin68
Mei Wei från Runåbergs. Två av plantorna blev potatisbladiga och fick tomater av biffstorlek. Den ena sorten har djupa veck och är vitgröngrå i färgen - den ändra är stor, slät och röd. Endast en planta blev Mei Wei. Jag har aldrig råkat ut för något liknande, de måste ha problem med fröleveranserna sad.gif Inget fel på själva tomaterna dock, de är goda men inte vad jag trodde att jag hade fått...

[attachment=71875:DSC_0371.JPG]
Eva 33c
Har du meddelat dem detta? Det tycker jag du ska göra, så de kan kolla upp det. Mina blev som de skulle, men de fröerna köpte jag 2006.
officinalis
Kan det vara en naturlig variation inom sorten? ...alternativt att de gått tillbaks till gamla gener?
Hör med Runåberg!
merlin68
Nej jag har inte meddelat dem det. Jag fick fröna av min väninna som köper mycket därifrån. Vi öppnade påsen hemma hos mig och sådde direkt.
Min väninna var dock på trädgårdsmässan i Älvsjö i år och påtalade då detta för dem (tror det var ägaren) men kände inte att han var så värst intresserad av detta confused.gif Annars har jag bara bra erfarenheter av Runåbergs som har ett fint urval och lite spännande sorter så det är synd att det blev fel den här gången.
Åsa, mälardalen zon 2
Ring och prata med Runåbergs de brukar vilja veta såna här saker de hade tidigare problem med en leverantör som skickade fel frö till Gardeners Delight 2år i rad och tack vare att de fick veta det från många kunder så avslutade de samarbetet med den leverantören.
masa
Sedan några år har jag slutat att köpa frö från Runåberg efter att ha fått fel frö ett par gånger och frö med mycket dålig grobarhet ett flertal gånger.
officinalis
Jag har fått fel sort en gång, det gällde någon Cardinale-sallat.
Men överlag är jag mycket nöjd över deras utbud och grobarhet.
Men det är nog bra som många säger att höra av sig. Runåberg har säkerligen flera frökällor/odlare som de köper ifrån. Så det är inte nödvändigtvis något som gäller hela deras sortiment.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon