Så fint du har det!
Nu ska jag berätta om mitt...
RESULTATET AV ATT INTE VETA VAD MAN GÖRI våras planterade jag några plantor av pumpa, melon, gurka, paprikor, tomater. Tomaterna var ena ynkliga historier och jag undrade verkligen hur det skulle gå med dem, skulle det bli någon skörd, tro?
Eftersom vi skulle åka bort tre veckor till Spanien så installerade jag automatbevattning. Mina föräldrar skulle åka och titta till emellanåt för att se till hus och odlingar.
När de hämtade oss vid Arlanda så sa min pappa att bevattningen hade funkat, du kommer inte in i växthuset! OK, tänkte jag. Det har vuxit och jag såg framför mig tomater upp och utmed väggarna. Jag hade ju spänt snören de skulle växa upp mot.
Det första jag gjorde när vi kom hem var att kolla växthuset, var ju nyfiken på hur det såg ut och hur mycket pappa hade överdrivit.
Om man säger så, det var en underdrift:
[attachment=71950:IMG_1299_2.jpg]
Jag bara stod och gapade! Min man kom och sa "Åh helvete!" och sonen strax därefter med orden "Åh shit!".
I tre omgångar har jag nu röjt och jag tror det behövs en röjning till! Men det fanns tomater i all grönskan, tror jag har skurit bort en kubik av allt så golvet åter är fritt och solen kan komma åt. Men fortsätta att växa, det gör det!
Jag som var orolig för att jorden inte skulle vara tillräckligt bra.