Jaaa, s har man brjat samla frn frn rabatterna igen.
Undrar nr (och OM!) frkedjorna stter igng igen.... Mycket vxter har vi ju som inte bildat mogra frn n, s det drjer vl lite till.
Och hur r det med Margit, r hon taggad som frut? Det hoppas vi vl alla p, eller hur.
Samlarinstinkten gr inte att f bukt p!
hattstugan
12-08-2012, 17:08
Instmmer!!
Hoppas p Margit till hsten!!
Nu har jag vgat mig in p Odla efter en dryg mnads frnvaro fr virusvarningarna jag fick och det frsta jag lser om r frkedjorna!
Har ocks brjar samla! Och s mste jag ju identifiera det som jag plockade t mig i Spanien under de tre veckor jag var dr! (Allts, jag plockade ju inte frer under hela tre veckor men ngra sorter blev det i alla fall!)
Crazy4Flowers
16-08-2012, 23:21
Jag har ocks varit borta lnge frn forumet, idag var det premir. Frer fr man aldrig fr mycket av....
Frvaring av alla frpsarna!!!!!!!!!
Detta har diskuterats frut, men visst kan vi ta det hr igen:
Hos mig r det en salig rra, jag skms...... sm byttor, godisldor, askar av olika slag i ett verskp i kket. Olika slags psar; namn str nog oftast, men ganska sllan rtal, tyvrr.
Hur Gr Ni?? r det prmar, askar, ldor eller vad r det som ni upplevt som enklast och mest verskdliigt fr frfrvaring?
hattstugan
18-08-2012, 10:34
Anvnder kaffefilter och har dessa i vindruveldor! Mrkta med sort och rtal! Frvaras i ett svalt underskp som nog p vintern inte r mnga + i!
Stora frer frvaras helst i medicinburkar ocks mrkta med sort och r!
Mycket blir det hursom!
Har mina kpefrer i en lda sorterat p grnsaker och blommor och sedan r det sorterat p nr under ret de ska ss.
Egna och "fdda" frer ligger i prmar. Startar en ny prm varje r. Dessutom s skriver jag en lista varje r.
Funkar rtt bra men behver frfinas lite. Missar alltid att s ngra frer varje r hur jag n gr.
kerstin z5-6
19-08-2012, 01:21
nskar alla fina fr, jag hinner inte delta och ev virus ta det med salt..tror inte riktigt p den varianten ..
Tnk om det kunde bli uppehll nu en vecka eller s! Frkapslarna ruttnar ju nstan...
Jag brjar frast varfr frkedjornas frantal tenderar att ka och ka mot slutet. Nu har jag samlat massor av frer med tanke p frkedjan. Vill s grna skicka med ganska mnga och gldja folk, bidra till mngfalden :-) Men jag kan ju inte ta emot s hur mycket som helst!
Det verkar inte vara mjligt att alla skulle ta lika mnga som de bidrar med. Och s vxer frantalet lite i taget.... Men gr det ngot??? Nej jag tror inte det. Om portot blir hgre mot slutet, gr det ngot? Nej det tror jag inte.
Snart r det dags :-D
dacke-60
19-09-2012, 19:09
Vad e frkedjor? Har inte varit s aktiv sedan jag blev medlem
Hr kan man lsa mer om frra rets kedja.
Och jag tror jag vgar pst att det blir en i r igen. Inte sant, Margith, allas vr frmoder!
Jag har en virusdator och sambons rena, s nu vgar jag mig hit igen. Saknar ocks kedjorna, har samlat frer och vill vara med trots att jag inte kommer ha tid med litet barn i vr, beroendet r svrt..
Har viruset kvar i datorn, har inte orkat med hela proceduren med att rensa tyvrr.
Samlar mina frer i kaffefilter ocks!
Margith
21-09-2012, 11:54
Egentligen r jag inte helt sker p att jag trs vara hr.
De senaste problemen med virus kostade mig en ny dator.
MEN jag skyller inte p Odla, jag vet ju inte varifrn viruset kom...
Men visst ska vi ha en frkedja i r igen.
Jag skriver en ny trd.
Trevlig hst allihopa!
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka hr.