Nanna
Hej hej!
Ska ta en kort tur till huvudstaden på lördag och undrar vad det finns för växthus eller inneträdgårdar man kan besöka?
Susanna
Hej!

Menar du trendiga trädgårdar med inneträdgårdar? Eller kanske bara trädgårdar inomhus? tongue.gif

Rosendal är alltid trevligt, trendig är den också tror jag. Ulriksdal och Bergianska är också bra. Fast hur det är nu i mars vet jag inte riktigt. Tror också att det pågor någon orkideéutställning på någon av dem.

Sedan finns det också trevliga handelsträdgårdar som Zetas i Huddinge.

Jag har inte riktigt koll på öppettider och sådant, sitter själv i Skåne just nu!

Susanna (som bor i Stockholm men gräver på Österlen!)
Gunvor Nilsson
Ulriksdals slottsträdgård har Pelargondag på lördag 27/3. I dag, för den som har tid, är Lasse Anrell där och programmet heter "Mannen som kunde tala med pelargoner". Det är de aktuella trädgårdsevenemangen fram till sista mars enligt den här websidan:

Stockholm och klicka vidare på evenemang (2 ggr) och skriv som sökord: trädgård och ändra på sökdatum.

Mer info på Ulriksdals slottsträdgårds hemsida.

/Gunvor
Nutten
Å det var Bergianska som hade orkidéutställningen.
Kajsa
Fjärilshuset

När barnen var mindre brukade vi stanna till vid Haga och gå ner i dom stora växthusen, där flyger stora fjärilar fritt, vatten och växter. Jag ser att dom utökat sedan vi var där sist. Haga park är vacker att strosa i vid Brunnsvikens vatten.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon