Full version: paprikaodlingsfrågor
duo2010
Hej
har inte odlat paprika förut men har dragit upp tre st plantor av buskparika. Tyvärr börja de jag allför sent (maj) men de växer fint och har ca 5 - 6 paprikor på gång och massor med blommor. 2 står i svarta plastkrukor ca 5 l, en i stengods ca 4 l. Den mindre krukan har fler paprikor på gång så jag undrar om den krukan är mer lagom? Hur tåliga är plantorna? Som tomater? Kan jag fortsätta odlingen inne de skall ju helst bli lite röda?
vänliga hälsningar
gunilla confused.gif
rosita
Jag har alltid förordat att man ska ha minst 10 liters krukor, men efter att ha sett min väninnas paprikaplantor som står i ca 3-5 liters och bär flera paprikor, så har jag ändrat mig. Det går säkert bra att du har kvar dina plantor i sina krukor i år.

Om du lyckas övervintra plantorna, så kan du ju plantera om dem till våren i lite större krukor.

Jag tycker också att röda paprikor är godast, men om de inte hinner mogna, så går det ju att äta dem gröna också!

Lycka till!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon