Full version: Äntligen färdiga!
Nettan8
[attachment=71936:20120813...640x489_.jpg]

Halloj.

Sen några veckor tillbaka är vårt växthusbygge äntligen färdigt.
Det är ett Euro-Serre, 14,1kvm.
Än har det inte flyttat in några växter men det kommer med tiden. Vi är mycket nöjda än så länge!!

Krolliljan
Grattis
Så vackert växthus. tummenupp.gif
Nu har du roliga dagar framför dig att "flytta in". ( lite avundsjuk är jag shy.gif )
Nettan8
rose.gif rose.gif Tack!
Ja nu har en vinranka Flyttat in o jag längtar såå till i vår då det ska sås som aldrig förr!!!
Peztis
Vad fint det blev!

Nästa år kommer det att se ut som det gjorde i mitt om du inte ser upp!
Har ett likadant som ditt...
Nettan8
Ha ha..ja jag får va på min vakt.!!! Men hellre att d växer för mycket än att allt dör. :-)

Ha ha..ja jag får va på min vakt.!!! Men hellre att d växer för mycket än att allt dör. :-)
Peztis
Japp... Och ytterligare en kubik grönt är bortforslat. Blir mycket kompost nästa år, tydligen! biggrin.gif
ingmet
Åh vad det ser härligt ut.

Jag (och min man) håller precis nu på att själva montera ihop ett T Classic 18,9... en riktig utmaning visade det sig.
Ska ägna mig åt någon regnig helg senare i höst att lägga ut bilder från start till mål här på Odla.

Fick ni med alla delar i leveransen?.. för mig har det var si och så.. allt från saknade delar/glasrutor till felgjorda profiler..
Peztis
ingmet, jag fick alla delar och en hög extra = Och vad har jag missat nu då?-högen"!
Däremot var ju instruktionerna under all kritik, det har jag gnällt om i tidigare trådar.
ogräset
Hejsan!

Så härligt det ser ut, om det ändå vore sommar... nu menar jag en varm och härlig sommar. Du kommer att få det härligt med ditt växthus, det är en "lisa för själen"

Ha det bra!

Birgitta tummenupp.gif
Nettan8
Vi fick med alla delar + lite extra. Vi hade lite problem med ramen men fick fila lite i hålen så det skulle passa..men där pratar vi mm..inte ens det.
ingmet
Vi har också en del över :-) bl.a extra glas eftersom jag beställde mer fönster än standard. Valde även dubbeldörr..men en del delar för enkeldörr var med ändå.
Sitter inne i växthuset och drömmer om våren.. Ska bli fantastiskt kul att se vad som kommer att planteras.. och vad som kommer att överleva..
Har också planterat en vindruva..som nu helt är i vinterskrud..dvs bara en dryg meter brun ranka.. men jag ser att knoppanlagen lever och bara vilar sig i form :-) ..
Peztis
Precis ingmet! Har också en liten ranka som jag hoppas ska må bättre denna kalla period än den förra.

Borde eg gå ned och skrubba rutorna rena för det är en del alger på dem men de tär så ruggigt ute. Kanske bättre att ta det i vår... Men det vore skönt att ha det gjort så att det är fint under vintern samt att man slipper det sedan.

För några kvällar sedan var det lite magiskt! Det var disigt/dimmigt ute och gatubelysningen skapade skugga av den björk som står i närheten. Det såg ut som att hela växthuset var igenväxt! Önskar jag tagit ett kort!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon