Full version: Red gauntlet
Drövel
Hej!
Första inlägget på sidan, men läst en hel del tidigare. Någon som vet var man kan få tag på jordgubbssorten Red Gauntlet?

Mvh
masa
Varför vill du ha den sorten? Jag fick den av misstag när jag köpte jordgubbsplantor för många år sedan, men gjorde mig av med den efter första skörden. Sorten var tämligen frisk, men bären var smaklösa.
Monica, Norrbotten zon 5
Jag håller med. Helt värdelös sort som i och för sig får jättestora bär men på sin höjd smakar lite svagt äppelaktigt. Vi hade den sorten då mina föräldrar hade jordgubbsodling. Den var populär på självplocket bland karlarna eftersom de gick så fort att plocka. Vi gjorde oss dock av med dem efter något år för vi skämdes över att sälja dem.
Drövel
Jo, har också hört att den ska vara smaklös. Men häromdagen hävdade en fd odlare att den smakade väldigt bra om man odlar den i norra Sverige då den får mycket sol. Så jag vill gärna testa. Testar även lite andra sorter.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon