axmex
Hej!
Jag har planterat torkade poblanofrön i lerkrukor som jag har inomhus på ett fönsterbräde där det är rätt ljust, dock ej direkt solljus.
Ungefär samtidigt som jag planterade poblanofröna så planterade jag också habanerofrön. Nu har habanerofröna vuxit ur marken och fått stjälk och ett par blad medan poblano inte verkar vilja växa i huvud taget, vad gör jag för fel med poblanon?

Uppskattar alla konstruktiva tips och idéer!

Här är en länk till poblano, vet inte om det kan vara till någon hjälp
http://www.chilihead.se/index.php?option=c...4&Itemid=36
Anja Danmark
Poblano er normalt meget hurtig til at spire, så hvis Habaneroen er kommet først, kunne det tyde på, at Poblano-frøene ikke er spiredygtige...

Måske skulle du prøve at så nogle flere?

axmex
Jag har nu planterat nya frön och vattnat mina krukor olika mycket men det verkar inte alls vilja ta sig.

Ni som har lyckats få dem att växa, hur djupt har ni planterat dem och hur mycket vattnar ni dem innan ni ser ett skott?
Det finns ju inte så mycket att misslyckas med så varför de inte vill gro förstår jag inte.
Piccante
chili gror långsamt, du får ofta vänta 10- 14 dagar. Om alla dina försök misslyckas så kan det vara så att du helt enkelt har fått fröer som inte var mogna och inte är fertila.
Anja Danmark
Jeg sår ca. ½ cm dybt i fugtig såjord og har frøene i en opvarmet spirekasse ved ca. 25 grader. Jeg vander ikke undervejs, da jorden allerede er fugtig, og spirekassen er lukket.

Måske er din jord for våd? I stedet for at vande den kan du dække med plast og sørge for, at den ikke står i direkte sol, da det vil blive alt for varmt smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon