miarosa
Hejsan allihop hoppas ni har en skön sommar!?
Min är ljuvlig med nyköpt sommarhus och allt.
MEN.
vi har mördarsniglar på tomten vilket är surt... dom vill jag ju ha väck.
Efter att vi fällt några träd som skuggat alldeles för mkt av tomten la vi med glädje märke till att vi har minst ett femtiotal paddor och mist ett femtiotal grodor i olika åldrar och storlekar!
Dom vill vi ju behålla fina och praktiska som de är.

Nu till frågan, vågar jag lägga ut snigelfritt från Weibulls??
Jag menar om snigeln äter detta å en padda/groda sen äter snigeln kommer den till skada då tror ni!?

Ha det gott igelkott! tongue.gif
Iren
Jag lägger ut snigelkorn och har sett många grodor? i år. Det verkar, tacksamt nog, inte påverka dom. Hos mig i alla fall :-) Blir intressant att höra fler åsikter om detta.
miarosa
javisst! man vill ju inte ta kål på alla eventuella prinsar å prinsessor som ändå håller undan fantygen till sniglar!

CITAT (Iren @ 16-08-2012, 18:57) *
Jag lägger ut snigelkorn och har sett många grodor? i år. Det verkar, tacksamt nog, inte påverka dom. Hos mig i alla fall :-) Blir intressant att höra fler åsikter om detta.

HelénE
Jag har spritt ut mängder av snigelfritt och har tomten full av paddor och smågrodor. Man får vara försiktig med trimmern för smågrodorna är överallt.

Helén
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon